האמירה המקוממת של ח"כ ואטורי: "המפגינים - זרוע של חמאס"

בריאיון ברדיו "קול ברמה" התייחס חבר הכנסת מהליכוד להפגנות מול בית רה"מ ואמר: "יש כמה זרועות לחמאס - זרוע הלחימה של המחבלים, והזרוע של ההפגנות". שר החינוך קיש: "אין שום דבר בעם ישראל שאפשר להשוות לרוצחים המתועבים של חמאס". ח"כ אלהרר: "ההסתה של נבחרי ציבור נגד אזרחים פטריוטים היא חסרת אחריות ומסוכנת". תלונה הוגשה במשטרה בגין הסתה, ובהמשך ואטורי התנצל: "אסור להשוות לחמאס"

זמן צפייה: 00:50

ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) סיפק הבוקר (שלישי) עוד אמירה מקוממת, כאשר בריאיון לישראל כהן וארלנגר ברדיו "קול ברמה" התייחס להפגנות מול בית רה"מ בנימין נתניהו ואמר: "יש כמה זרועות לחמאס - זרוע הלחימה של המחבלים הארורים שרוצחים ילדים, ויש את הזרוע של ההפגנות". חברי הכנסת מירב בן ארי, ולדימיר בליאק ונאור שירי יש עתיד הגישו קובלנה לוועדת האתיקה נגד ואטורי בעקבות האמירה, וכמה גורמים הגישו תלונה במשטרה בגין הסתה.

בהמשך ואטורי התנצל על הדברים, כאשר אורחת שהגיעה לוועדת החוץ והביטחון, שם נערך הדיון בחוק הפטור מגיוס לחרדים, פנתה ליו"ר הוועדה יולי אדלשטיין וביקשה כי ואטורי יתנצל על דבריו. "גם אני ששמעתי את הדברים הזדעזעתי, לא התכוונתי לדברים", אמר ואטורי, "לא חשבתי שכך זה יצא. אני מצר על כך שכך זה יצא. אסור להשוות לחמאס. דעתי על ההפגנות - מפריעה לפעילות להשבת החטופים".

תנועת דרכנו והפעיל החברתי יאיא פינק הגישו תלונה במשטרה נגד ואטורי, בגין הסתה. פינק מסר: "המפגינים בירושלים וברחבי הארץ הם אזרחיים פטריוטים שבין מילואים למילואים נאבקים להחזיר את המדינה האהובה שלנו למסלול. הדם של המפגינים על הידיים של ואטורי ושאר המסיתים".

נמרוד דוויק, מנכ"ל דרכנו, מסר: "חבר הכנסת ניסים ואטורי משתלח במפגינים, בהם משפחות חטופים, מילואימניקים ואזרחים שקרוב לשנה נותנים את הכל למען ביטחון ישראל. ההסתה הפרועה של ואטורי והפיכת עשרות אלפים לבני מוות, קורעת את המרקם החברתי. מותר להתווכח אך לא להסית. ראוי שואטורי יעזוב את משכן הכנסת. אנו מצפים לגינוי חד משמעי מראש הממשלה לאמירות אלו".

ח"כ ניסים ואטורי
ח"כ ניסים ואטורי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "המפגינים הם לוחמי וקציני צה"ל, הם הכלכלה הישראלית, הם מורים ורופאות, הם הציונות בהתגלמותה. ניסים ואטורי לעומת זאת, הוא אדם מלא שנאה שדיבורי ההסתה שלו משמשים את אוייבי ישראל בתביעה בהאג. הליכוד היה צריך לפטר אותו הבוקר מתפקיד סגן יו"ר הכנסת. הם לא יעשו את זה, כי הממשלה הזו החליטה לפרק את מדינת ישראל. ואטורי הוא רק הסימפטום".

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, מסר: "סגן יושב ראש הכנסת הוכיח הבוקר שוב שאין לו שום הבנה או כבוד לדמוקרטיה. דבריו על המפגינים ראויים לגינוי, אבל גם למעשה. אני קורא לראש הממשלה להדיח אותו מתפקידו, ולהציב במקומו דמות ממלכתית שתכבד את מדינת ישראל ובית הנבחרים. אי הדחה היא הסכמה".

ח"כ קרין אלהרר (יש עתיד) כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "ההסתה של נבחרי ציבור נגד אזרחים פטריוטים מודאגים היא חסרת אחריות ומסוכנת. מבלי שנתייחס לתחתית המוסרית שצריך להגיע אליה כדי להשוות מפגינים למחבלים, אמירות מזעזעות כאלה מכשירות אלימות מסוכנת נגדם. ואטורי, אתה ממש פרס לחמאס".

ח"כ אורית פרקש הכהן (המחנה הממלכתי) מסרה: "דבריו המבחילים של חה״כ ואטורי מהבוקר הם פניה של הממשלה הזאת. של הקואליציה הזו. של ראש הממשלה הזה. ‏ממשלה של חושך שהשתלטה על עם של אור. ממשלה של מושחתים שהשתלטה על העם הכי ערכי שיש . ‏ממשלה שהביאה עלינו חורבן וזורעת שנאה בתוכנו כשהעם שלנו נלחם ביחד זה לצד זה. ‏ממשלה שאין תחתית, שנציגיה לא יהדהדו או לא יקדמו. ‏וראש ממשלה אחד - שנושא באחריות ומחייך תוך כדי. ‏בחילה".

שר החינוך יואב קיש כתב: "אין שום דבר בעם ישראל שאפשר להשוות לרוצחים המתועבים של חמאס. חמאס הם אויבנו, רוצחים חסרי צלם אנוש. בעם ישראל יש דעות שונות, יתכן ויכוח וחשיבה שונה אך במיוחד בימים אלו, חובה עלינו לזכור שאחים אנחנו. שוחחתי עם ח"כ וטורי שאמר לי שהפרסום שלכאורה נאמר על ידו לא היה והוציא הבהרה".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מסר: "האמירות המזעזעות כמו זה ש״נתניהו מחייך כשקצין העיר דופק למשפחות על הדלת״ וש״המפגינים זרוע של חמאס״ - מעמיקות את הקרע הגדול שקיים בעם שלנו ועלול להביא עלינו אסון גדול יותר מהשבעה באוקטובר. אויבי ישראל צופים בנו מהצד ומחככים ידיהם בהנאה".

הפגנה בירושלים
מפגינים בירושלים | צילום: רויטרס

עשרות אלפים הפגינו אמש מול הכנסת ולאחר מכן החלו לצעוד למעון נתניהו, במסגרת "שבוע ההתנגדות". חלק מהמוחים התיישב על הכביש באזור גן סאקר - ואחרים פרצו מחסומים משטרתיים בדרך למעון ראש הממשלה ברחוב עזה. שלושה מפגינים - בהם הרופאה ד"ר טל וייסבאך שנפגעה בעינה - נפצעו מזרם בכינון ישיר של מכת"זית. לפחות 9 נעצרו - בהם נעם דן, קרובת משפחתו של החטוף עופר קלדרון.