סקר חדשות 13: המחנה הממלכתי זוכה ל-25 מנדטים, הליכוד עם 21

לפי סקר חדשות 13, אם הבחירות היו נערכות היום, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ הייתה המפלגה הגדולה בישראל, וגוש מתנגדי נתניהו היה זוכה ל-62 מנדטים. עוד עולה כי מפלגה בראשות אביגדור ליברמן, יוסי כהן, נפתלי בנט וגדעון סער הייתה זוכה ל-34 מנדטים. וגם - האם הציבור תומך במלחמה יזומה מול חיזבאללה?

זמן צפייה: 04:35

במידה והבחירות לכנסת היו נערכות היום, המפלגה הגדולה בישראל הייתה המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, עם 25 מנדטים - חמישה מנדטים פחות מהסקר הקודם, כך לפי סקר חדשות 13 שפורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית,

עוד לפי הסקר, הליכוד בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחזקת ועולה ל-21 מנדטים, כמפלגה השנייה בגודלה. לאחר מכן, מגיעות יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 12 מנדטים, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 11 מנדטים, ועוצמה יהודית בראשות השר איתמר בן גביר כמו גם איחוד העבודה ומרצ בראשות יאיר גולן עם 10 מנדטים כל אחת.

המפלגות החרדיות, ש"ס בראשות אריה דרעי ויהדות התורה בראשות יצחק גולדקנוף עם 9 ו-8 מנדטים בהתאמה, חד"ש תע"ל בראשות איימן עודה והציונות הדתית בראשות השר בצלאל סמוטריץ' עם 5 מנדטים כל אחת, ולבסוף רע"מ בראשות מנסור עבאס עם 4 מנדטים. לפי הסקר, בל"ד (2.9%) והימין הממלכתי של גדעון סער (2.4%) לא עוברות את אחוז החסימה.

שלוש המפלגות הגדולות
שלוש המפלגות הגדולות | צילום: חדשות 13

במבט על מפת הגושים לפי הסקר, גוש מתנגדי נתניהו זוכה ל-62 מנדטים, בעוד לגוש תומכי נתניהו נותרים 53 מנדטים, לצד חמשת המדנטים של חד"ש-תע"ל בתווך.

מפת הגושים
מפת הגושים | צילום: חדשות 13

עוד לפי הסקר, במידה ותוקם מפלגת ימין חדשה בראשותם של אביגדור ליברמן, יוסי כהן, נפתלי בנט וגדעון סער, מפלגה שכזו זוכה ל-34 מנדטים. מנגד, הליכוד נחלשת ל-18 מנדטים, כמו גם יש עתיד ל-10 מנדטים. המחנה הממלכתי נחלשת באופן משמעותי ויורדת ל-14 מנדטים בלבד. איחוד מרצ והעבודה נחלש בשני מנדטים כמו גם עוצמה יהודית, והציונות הדתית נחלשת במנדט אחד, כמו גם חד"ש תע"ל ויהדות התורה.

עוד נשאלו המשיבים בסקר האם לדעתם ישראל צריכה לצאת למלחמה יזומה מול חיזבאללה, כל עוד הלחימה בעזה לא הסתיימה. 46% השיבו כי על ישראל אכן לפעול כך, לעומת 33% המתנגדים למהלך.

עוד נשאל האם המהלך של נתניהו מול הבית הלבן, במסגרתו אמר כי "לא יעלה על הדעת שהממשל האמריקני יעכב משלוחי נשק לישראל", מחזק את ביטחון המדינה או פוגע בו. כ-50% גרסו כי מדובר בצעד שגוי, אל מול 32% שתמכו בו.

הסקר בוצע ע"י מאגר מוחות - מכון מחקר ויעוץ בינתחומי בע"מ בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ