הרב הראשי נגד שופטי בג"ץ: "לא מתקרבים לקרסוליים של הרבנים"

בשיעורו השבועי תקף שוב הרב הראשי יצחק יוסף את בג"ץ, ברקע הפסיקה הדרטמית בעתירות נגד חוק הפטור מגיוס לחרדים. הוא אמר כי השופטים הם "חילונים שלא יודעים דף אחד גמרא. מה הם יודעים מהחיים שלהם? הם לא מתקרבים לקרסוליים של הרבנים שלנו"

זמן צפייה: 00:32

ברקע הפסיקה הדרמטית בנוגע לחוק הפטור מגיוס לחרדים, הרב הראשי יצחק יוסף תקף הערב (שבת) שוב בחריפות את שופטי בג"ץ. בשיעורו השבועי הוא אמר: "שופטים חילונים שלא יודעים דף אחד גמרא. מה הם יודעים מהחיים שלהם? הם לא מתקרבים לקרסוליים של הרבנים שלנו".

כאמור, זו אינה ההתבטאות המקוממת הראשונה של הרב יצחק יוסף בנוגע לחוק הגיוס. במרץ הוא התבטא נגד החוק - ואמר: "יכריחו אותנו ללכת לצבא? ניסע כולנו לחו"ל". הוא תקף את "כל החילונים האלה", שלדבריו "צריכים להבין שבלי התורה – לא תהיה הצלחה לצבא. ראינו איך הצבא הצליח בבוקר שמחת תורה. במשך כמה שעות באו ושחטו... איפה היה הצבא? הוא מצליח רק בזכות בני התורה".

מחאה נגד חוק הגיוס בירושלים
מחאה נגד חוק הגיוס בירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

זמן קצר אחרי ההתבטאות הקודמת של הרב יוסף, תקף אותו ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "דברי הרב יוסף הם חרפה ועלבון ללוחמי צה"ל המחרפים נפשם להגנת המדינה. הרב יוסף הוא עובד מדינה, עם משכורת מהמדינה, הוא לא יכול לאיים על המדינה. מי שישתמט מצה"ל, לא יקבל אגורה ממדינת ישראל".

גם בציונות הדתית התנערו מהדברים: "גיוס לצבא - מצווה גדולה! מודים על הזכות לשרת את עם ישראל בלימוד תורה ובעזרת ישראל מיד צר. אחרי 2,000 שנות גלות - לא נעזוב את ארצנו לעולם. ציבור שמוכן לשלם בחייו על ארץ ישראל לא יוותר עליה בשום תנאי". יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב על דברי הרב: "בלי חובות אין זכויות. חבל שהרב יצחק יוסף והעסקנים החרדים ממשיכים לפגוע בביטחונה של ישראל ולפעול בניגוד להלכה".