היה אמור להינשא בחודש הבא: אדיר קדוש הוא השוטר שנרצח בפיגוע

הותר לפרסום: רב-סמל מתקדם אדיר קדוש, בן 33 מת"א, הוא השוטר שנרצח בפיגוע הירי בכביש 4, סמוך למחלף יבנה. בעוד פחות מחודש הוא היה אמור להינשא לבן זוגו, אך הבוקר הוא נורה למוות במכוניתו על-ידי מחבל שעמד בצד הכביש הראשי ופתח באש. הלווייתו תתקיים הערב ב-20:00 בבית העלמין הצבאי בחולון

רס"מ אדיר קדוש, לצד זירת הפיגוע
רס"מ אדיר קדוש, לצד זירת הפיגוע | צילום: לירון מולדובן, פלאש 90 / דוברות המשטרה

הותר לפרסום: רב-סמל מתקדם אדיר קדוש, בן 33 מתל אביב, הוא השוטר שנרצח הבוקר (שלישי) בפיגוע הירי בכביש 4 סמוך למחלף יבנה. קדוש, בן 30 המשרת באגף התנועה, היה אמור להינשא לבן זוגו בעוד פחות מחודש. הוא יובא למנוחות הערב בשעה 20:00 בבית העלמין הצבאי בחולון.

רס"מ קדוש הגיע למקום כדי לבדוק דיווח על אדם חשוד, ואז נורה למוות במכוניתו על-ידי המחבל שעמד בצד הכביש הראשי ופתח באש. ארבעה נוספים נפצעו, בהם שני גברים כבני 42 במצב בינוני ועוד שני פצועים קל. המחבל, תושב רצועת עזה שנכנס לישראל כפועל חוקי ב-2021 ואז עבר ליהודה ושומרון, חדר מהשטחים כשוהה בלתי חוקי. הוא חוסל על-ידי מתנדב מד"א שנקלע לזירת האירוע.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לרס"מ קדוש: "סיפורו של השוטר רס״מ אדיר קדוש שנרצח היום על ידי מחבל בן עוולה בכביש 4 הוא סיפורם של שוטרים גיבורים שאני פוגש כל יום בכל רחבי הארץ. איבדנו לא מעט מהגיבורים הללו בשנה האחרונה. כמה עצוב שאדיר ובחיר ליבו לא יוכלו לממש את חלומם לבנות בית יחדיו. תנחומיי למשפחתו ולכל אוהביו. יהי זכרו ברוך".

האמל"ח שאותר על גוף המחבל
האמל"ח שאותר על גוף המחבל
אדיר קדוש, השוטר שנרצח בפיגוע בכביש 4
רס"מ אדיר קדוש, השוטר שנרצח בפיגוע בכביש 4
המחבל שביצע את הפיגוע בכביש 4
המחבל שביצע את הפיגוע בכביש 4

צוותי מד"א שהוזעקו לזירה העניקו טיפול רפואי ראשוני לפצועים ופינו אותם לבתי החולים אסותא באשדוד וקפלן ברחובות, אך מותו של רס"מ קדוש שנפצע אנושות נקבע בטרם הגיע למרכז הרפואי. אחד הפצועים קל הוא רופא בכיר בביה"ח אסותא אשדוד, שעצר בזירה כדי לסייע לפצועים.

מתנדב מד"א שנטרל את המחבל סיפר: "נסעתי והבחנתי באדם עם נשק שעומד על הכביש, בתחילה חשבתי שמדובר בשוטר ואז נורו לעברי מספר יריות, התכופפתי, ומיד אחר כך זינקתי מהרכב, שלפתי את האקדח ויריתי בו, אני מרגיש שמילאתי את חובתי האזרחית".

זירת הפיגוע בכביש 4
זירת הפיגוע בכביש 4 | צילום: ליאור מולדובן, פלאש 90

חובש רפואת חירום במד"א אבנר בן דוד, שהגיע לזירה סמוך למחלף יבנה, סיפר: "הגענו לזירה בכוחות גדולים, ראינו גבר בשנות ה-30 בשולי הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק ונשימה ועם פצעי ירי בגופו, התחלנו לבצע בו פעולות החייאה, העלנו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

פראמדיק מד"א עומר ויסמן וחובשת בכירה במד"א לואיז רבינוביץ, שהעניקו טיפול רפואי לפצוע בצומת ניר גלים, סיפרו: "במקביל לדיווח על הפיגוע במחלף יבנה התקבל במוקד 101 של מד"א על פצוע מרסיסי זכוכיות בצומת ניר גלים. כשהגענו לצומת ראינו את הפצוע יושב בתוך רכב עם שימשות מנופצות. הוא סיפר לנו שהוא חלף עם רכבו שנפגע מהירי בזירת הפיגוע והמשיך בנסיעה עד לחבירה איתנו. הוא היה בהכרה מלאה וסבל מפציעות מרסיסי זכוכיות בפלג גופו העליון. העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני".

זירת הפיגוע בכביש 4
זירת הפיגוע בכביש 4
זירת הפיגוע בכביש 4
זירת הפיגוע בכביש 4
זירת הפיגוע בכביש 4
זירת הפיגוע בכביש 4 | צילום: דוברות מד"א
זירת הפיגוע בכביש 4
זירת הפיגוע בכביש 4
בית חולים אסותא נערכים להגעת הפצועים
פצועים מגיעים לביה"ח אסותא אשדוד | צילום: בית חולים אסותא

דורון סבח, שמואל בכור ואלכסי גרצניקוב, חובשי איחוד הצלה שטיפלו בפצוע אנוש בזירה הראשונה, סיפרו: "הענקנו סיוע רפואי ראשוני בזירה תוך ביצוע החייאה על גבר כבן 30 במצב אנוש. כמו כן נמסר לנו כי חובשים נוספים וצוות אמבולנס איחוד הצלה טיפלו בשתי זירות נוספות (ברחוב הקדמה באשדוד ובגשר אשדוד-צפון-יבנה) בפצוע קל עד בינוני שפונה באמבולנס איחוד הצלה, ובפצוע קל. כמו כן נמסר על נהג נוסף שנפצע משברי זכוכית ורסיסים והמשיך בנסיעה לצומת ניר גלים".