דיווח: ישראל מתמודדת עם מחסור מתמשך בטילי יירוט

לפי מומחים שצוטטו ב"פייננשל טיימס" הבריטי, החשש העיקרי הוא מתגובה איראנית למתקפה ישראלית שאליה יצטרף גם חיזבאללה: "ההגנה האווירית של ישראל תימתח. המלאי של ארה"ב אינו בלתי מוגבל". מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, אמר: "חלק מקווי הייצור עובדים 24/7 כדי לעמוד בקצב. זה לא סוד שאנו צריכים לחדש מלאים"

זמן צפייה: 00:49

ישראל ניצבת בפני מחסור חמור בטילי יירוט, בעת שהיא מחזקת את מערכות ההגנה האווירית כדי להגן על עצמה מפני המתקפות של איראן, חיזבאללה ויתר ארגוני הטרור בסביבה - כך דווח היום (שלישי) ב"פייננשל טיימס" הבריטי, שציטט בכירים בתעשייה הביטחונית, קצינים לשעבר ואנליסטים.

"בעיית התחמושת של ישראל רצינית", אמרה דנה סטרול, לשעבר האחראית על המזרח התיכון במשרד ההגנה האמריקני. "אם איראן תגיב למתקפה ישראלית וגם חיזבאללה יצטרף - ההגנה האווירית של ישראל תימתח". סטרול הוסיפה כי המלאי ששולחת ארה"ב אינו בלתי מוגבל. "ארה"ב לא יכולה להמשיך לספק לאוקראינה ולישראל באותו קצב. אנחנו מגיעים לנקודת מפנה".

Gx418647.mp4 20220217 194705.5
שיגור טיל יירוט מספינת חיל הים | צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון
כיפת ברזל משגרת טיל ליירוט רקטה
שיגור של כיפת ברזל | צילום: רויטרס
מערכת THAAD
מערכת THAAD | צילום: צבא ארה"ב/US ARMY

בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית, אמר כי הוא מפעיל משמרות מסביב לשעון כדי לשמור על קצב הייצור. "חלק מהקווים שלנו עובדים 24/7. המטרה שלנו היא לעמוד בכל ההתחייבויות שלנו", אמר לוי - והוסיף כי הזמן הנדרש לייצור טילי יירוט הוא "לא עניין של ימים. זה לא סוד שאנחנו צריכים לחדש את המלאים". שעות לאחר מכ אמר יו"ר ארגון עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ, כי "יש לישראל מלאי טילי יירוט שיכול להספיק למלחמה לאורך זמן ממושך - במגוון זירות".

אינני יודע מי עומד מאחורי הכתבה, אני כן יודע שהוא חסר אחריות במקרה הטוב או מחפש להחליש את מדינת ישראל במקרה הרע.

מפרוץ המלחמה עובדות ועובדי התעשייה האווירית והתעשיות הביטחוניות האחרות, עובדים 24/7 כדי לספק לצה״ל תחמושת הגנתית והתקפית לצורכי המלחמה ונמשיך לעשות זאת ככל שיידרש.

מערכת THAAD
מערכת THAAD | צילום: צבא ארה"ב/US ARMY

על רקע הדברים הללו, ב-CNN דווח היום כי ישראל ביקשה מארה"ב את מערכת ההגנה האווירית המתקמת THAAD (הגנה מרחבית בגובה רב) כבר לפני כמה שבועות, לאחר חיסול נסראללה. בתוך כך, שלשום הודיע הפנטגון כי ארה"ב תפרוס את המערכת בישראל ותשלח כ-100 חיילים כדי להפעיל אותה - אך לא אמר היכן תמוקם.

לארה"ב יש רק 7 מערכות THAAD במלאי - ואחת מהן נפרסה במזרח התיכון לאחר 7 באוקטובר.