עומרי, יוסף, יואב ואמיתי נהרגו בפגיעת הכטב"ם בבסיס גולני

סמל עומרי תמרי ממזכרת בתיה, סמל יוסף הייב מטובא זנגריה, סמל יואב אגמון מבנימינה-גבעת עדה וסמל אמיתי אלון מרמות נפתלי, בני 19, נפלו באסון הכטב"ם. עוד 58 נפצעו, בהם 8 במצב קשה. הרמטכ"ל: "תקיפה קשה עם תוצאות כואבות; ממשיכים להילחם"

זמן צפייה: 02:41

דובר צה"ל התיר הבוקר (שני) לפרסום את שמותיהם של ארבעת חיילי צה"ל שנהרגו בפגיעת הכטב"ם אמש בחדר האוכל בבסיס האימונים של חטיבת גולני סמוך לבנימינה: סמל עומרי תמרי ממזכרת בתיה, סמל יוסף הייב מטובא זנגריה, סמל יואב אגמון מבנימינה-גבעת עדה וסמל אמיתי אלון מרמות נפתלי - כולם בני 19. עוד 58 חיילים נפצעו, מתוכם 8 במצב קשה.

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הגיע אמש לבסיס, וקיים תחקיר ראשוני. בשיחה עם מפקדים ולוחמים הוא אמר: "אנחנו במלחמה, ותקיפה של בבסיס אימונים בעורף היא קשה והתוצאות כואבות. פעלתם היטב בטיפול ופינוי הפצועים והנפגעים. חבקו את המשפחות השכולות, לוו את הפצועים וחזקו את המפקדים והחיילים. אנחנו ממשיכים להילחם ולהתאמן לקראת הבאות. חטיבת גולני רשמה הישגים רבים במלחמה והתמודדה בנחישות עם מצבים קשים. לכו בדרך המורשת".

שר הביטחון יואב גלנט הגיע הבוקר לבסיס, ואמר כי "מדובר באירוע קשה עם תוצאות כואבות. עלינו לתחקרו, ללמוד את הפרטים ולהטמיע את הלקחים בצורה מהירה ומקצועית. מול איום הכטב"מים אנו מרכזים מאמץ לאומי ועוסקים בפיתוח פתרונות שיסייעו להתמודד עם האיום. חטיבת גולני הוכיחה כבר יותר מפעם אחת, גם במלחמה הנוכחית, שהמפקדים והלוחמים שלה יודעים לקום מהאירועים הקשים ביותר ולהמשיך להילחם, אני בטוח כי גם הפעם נראה זאת".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410140927' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc=הרמטכ"ל בבא"ח גולני אחרי פגיעת הכטב"ם: "תקיפה קשה עם תוצאות כואבות"' poster='' kid='1_s4xvg3ap' duration='15']

בית החולים הלל יפה בחדרה עדכן כי 33 חיילים שנפצעו באסון הכטב"ם בבא"ח גולני אמש מאושפזים במרכז הרפואי. 4 מהם במצב קשה, אחד במצב בינוני והיתר קל. ביה"ח בילינסון מסר כי 4 פצועים מאושפזים במרכז הרפואי; 2 במצב קשה ובינוני.

חדר האוכל בבא"ח גולני אחרי פגיעת הכטב"ם
חדר האוכל בבא"ח גולני אחרי פגיעת הכטב"ם | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
השלט בכניסה לבא"ח גולני
השלט בכניסה לבא"ח גולני | צילום: רויטרס
הרמטכ"ל בבא"ח גולני
הרמטכ"ל בבא"ח גולני | צילום: דובר צה"ל
פינוי הפצועים לבית החולים אחרי פגיעת הכטב"ם בבסיס גולני
פינוי הפצועים לבית החולים אחרי פגיעת הכטב"ם בבסיס גולני | צילום: רויטרס
צוותי רפואה נערכים לקבלת הפצועים בשיבא
צוותי רפואה נערכים לקבלת הפצועים בשיבא | צילום: רויטרס
פינוי הפצועים לבית החולים שיבא אחרי פגיעת הכטב"ם בבסיס גולני
פינוי הפצועים לבית החולים שיבא אחרי פגיעת הכטב"ם בבסיס גולני | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
מסוק צבאי מנחית פצועים בביה"ח רמב"ם, אמש
מסוק צבאי מנחית פצועים בביה"ח רמב"ם, אמש | צילום: פלאש 90

האסון אירע מעט אחרי 19:00, אז כאמור התפוצץ כטב"ם ששיגר חיזבאללה מלבנון על חדר האוכל בבסיס בשעה שהמקום היה מלא בחיילים. במד"א הכריזו על אירוע רב-נפגעים. רוב הפצועים פונו לבית החולים הלל יפה בחדרה, ואחרים פונו לבתי החולים רמב"ם בחיפה ושיבא תל השומר. מתחקיר ראשוני עלה כי שני כטב"מים שוגרו, כשבאזור נהריה יורט הכטב"ם הראשון. הקשר עם הכטב"ם השני אבד, וכעבור זמן קצר הוא התרסק והתפוצץ בחדר האוכל בבסיס הצבאי. בחיל האוויר החלו בתחקור האירוע, במטרה להבין מדוע הכטב"ם שפגע לא זוהה, ובצה"ל מעריכים כי מדובר על חתימה נמוכה של הכטב"ם, כמטרה קטנה, אשר מקשה על המכ"ם לזהות אותו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410140058' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תא"ל הגרי: "התפקיד שלנו הוא להגן טוב יותר על חיילינו ועל אזרחי מדינת ישראל"' poster='' kid='1_o5pwe813' duration='53']

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הגיע לזירה, ובסרטון שהוא צילם במקום הוא אמר: "נלמד ונתחקר את האירוע, כיצד כלי טיס בלתי מאויש חודר ללא התרעה ופוגע פה בבסיס. איום כלי הטיס הבלתי מאוישים הוא איום שאנחנו מתמודדים איתו מתחילת המלחמה, אנחנו נדרשים להביא הגנה טובה יותר. אנחנו נתחקר את האירוע הזה, נלמד ונשתפר. התפקיד שלנו הוא להגן טוב יותר על חיילינו ועל אזרחי מדינת ישראל".

בחיזבאללה קיבלו אחריות על שיגור הכטב"ם, וטענו כי שיגרו מספר כלי טיס לעבר מטרות צבאיות. בהודעה מטעם ארגון הטרור נמסר כי לפני מדיניות הם משגרים לעבר בסיסים של צה"ל.