שחרור מנהל שיפא: ראש שב"כ הציג את התחקיר, הערה פיקודית לבכיר

אש שב"כ רונן בר לראש הממשלה בנימין נתניהו את ממצאי התחקיר, שבמסגרתו הופקו לקחים בנוגע לאישור שמות של אסירים שמשוחררים בשל מצוקת מקומות הכליאה: "ניתנה הערה פיקודת למנהל בכיר"

זמן צפייה: 02:20

ביום שאחרי שחרור מנהל בית החולים שיפא, ד"ר מוחמד אבו סלמיה, הציג הערב (רביעי) ראש שב"כ רונן בר לראש הממשלה בנימין נתניהו את ממצאי התחקיר, שבמסגרתו הופקו לקחים בנוגע לאישור שמות של אסירים שמשוחררים בשל מצוקת מקומות הכליאה. במסגרת התחקיר, ניתנה למנהל בכיר הערה פיקודית.

לפי התחקיר, לא עלה כי מדובר ב"כשל ערכי או מוסרי" - כפי שהצהיר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא ב"טעות בשיקול דעת" - ולכן קיבל אותו מנהל בכיר הערה פיקודית.

הרס בביה"ח שיפא
הרס בביה"ח שיפא אחרי מבצע צה"ל | צילום: רויטרס

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התייחס מוקדם יותר השבוע לשחרור מנהל שיפא, ואמר: "לפי גורמי הביטחון, בבית החולים שיפא התבצעו פשעים חמורים. מטבע הדברים מנהל בית החולים, שנתפס על ידי צה"ל בחודש נובמבר, נושא באחריות. שחרורו השבוע, לצד שחרור מחבלים נוספים, לווה בחילופי האשמות בין שרים בדרג המדיני ובינם לבין בכירים במערכת הביטחון".

"השיח בין גורמים מדיניים וביטחוניים שמתקיים בנושא מעלה חשש כי לא נעשתה עבודה סדורה שבחנה את כלל ההיבטים של השחרור", התריע המבקר, "על כן בכוונתי לבקש מראש הממשלה את התחקירים שיונחו על שולחנו בעניין שחרור המחבלים. לאחר שנעיין בתחקירים נבדוק את הצורך להיכנס לביקורת בנושא. חיוני לוודא כי הליך קבלת ההחלטות בעניין זה אינו סימפטום לבעיה שורשית בהליכי קבלת החלטות בעניינים ביטחוניים".