תחקיר הירי מתימן: מיירט פגע בטיל - ולא הצליח להשמיד אותו

בצה"ל החלו לתחקר מדוע לא צלח יירוט המטרה ששוגרה מתימן, והפעילה לפנות בוקר אזעקות במרכז ובשפלה. על פי ממצאים ראשוניים, מספר מיירטים שוגרו לעבר הטיל, אך רק אחד מהם פגע בו - מבלי שהצליח להשמיד את הראש הקרבי. בניגוד לטענות החות'ים: לא מדובר בטיל היפר-סוני

זמן צפייה: 03:38

בצה"ל חשפו הערב (ראשון) פרטים ראשוניים מתחקיר כשל יירוט טיל הקרקע-קרקע ששוגר על ידי המורדים החות'ים, והפעיל לפנות בוקר אזעקות ביישובים רבים בשפלה ובמרכז הארץ. על פי התחקיר, מספר מיירטים שוגרו לעבר הטיל, ששוגר מצפון-מערב תימן - אך רק אחד מהם פגע בו, מבלי שהצליח להשמיד את הראש הקרבי שלו.

במסגרת החקירה הראשונית, צה"ל קבע כי בניגוד לטענות החות'ים לא היה מדובר בטיל היפר-סוני. כעת ממשיכים לתחקר מדוע היירוט לא הצליח להשמיד את המטרה באוויר, אך בחיל האוויר מודים: "המשימה של ההגנה האווירית לא הושגה".

בתוך כך, לפי כל ההערכות, החות'ים מתכוונים לבצע תקיפה משולבת של כטב"מים וטילים בליסטיים נגד מדינת ישראל. בינתיים, פעילי ארגון הטרור התימני מנסים לבחון את יכולות ההגנה של ישראל, בחסותה ובעידודה של איראן. החות'ים מקווים להוציא לפועל את מתקפתם לקראת 7 באוקטובר, ולבצע אותה נגד מספר מטרות בארץ.

שריפה בזירה בה נפל רסיס מיירט ליד מושב דניאל, אחרי שיגור הטיל מתימן
שריפה בזירה בה נפל רסיס מיירט ליד מושב דניאל, אחרי שיגור הטיל מתימן | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

במסגרת הניסיון ליירט את שיגור החות'ים הבוקר, שריפה פרצה באזור המושב כפר דניאל, סמוך לרמלה, ככל הנראה בעקבות נפילות רסיסי של מיירט. בנוסף, שריד של אחד המיירטים אותר באזור תחנת הרכבת פאתי מודיעין, ושוטרי מרחב שפלה וחבלני המשטרה בודדו את הזירה וסרקו אחר שרידי מיירט נוספים. בעקבות זאת התחנה נסגרה.

מוקדם יותר, הדובר הצבאי של החות'ים מסר: "כוחות הטילים שלנו ביצעו פעולה צבאית מיוחדת כנגד מטרה צבאית באזור יפו תוך שימוש בטיל בליסטי חדש על-קולי אשר הצליח להגיע למטרה ויכולות ההגנה של האויב לא הצליחו ליירט אותו. הוא חצה מרחק של כ-2040 קילומטר תוך 11 דקות וחצי וגרם למצב של פחד בקרב הציונים. יותר משני מיליון התפנו למקלטים בפעם הראשונה בהיסטוריה של ישראל".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409151320' autoplay='0' credit=' נועם מטרי / לע״מ' desc='נתניהו: "החות′ים כבר היו צריכים לדעת שאנחנו גובים מחיר כבד על כל ניסיון לפגוע בנו"' poster='' kid='1_9rp1s9un' duration='79']

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפה מתימן בפתח ישיבת הממשלה ואמר: "אנחנו במערכה רב-זירתית מול ציר הרשע של איראן שחותר להשמדתנו. הבוקר, החות׳ים שיגרו טיל קרקע-קרקע מתימן לשטחנו. הם כבר היו צריכים לדעת שאנחנו גובים מחיר כבד על כל ניסיון לפגוע בנו. מי שזקוק לתזכורת בעניין זה, מוזמן לבקר בנמל חודיידה. כל מי שתוקף אותנו לא יחמוק מנחת זרוענו. החמאס כבר לומד זאת בפעולתנו הנחושה שתביא להשמדתו ולשחרור כל חטופינו".

ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "שוב נתניהו מתקרבן כמו בכיין ופחדן. ‏אזרחי ישראל התעוררו לטילים מתימן, הצפון מופגז כל דקה, חיילי צה״ל בחזית העזתית, החטופים נמקים בשבי אבל הוא בשלו. האיש שהקים את מכונת הרעל וההסתה מתלונן בישיבת הממשלה שמצייצים נגדו. ‏אם קשה לך, תתפטר. ‏רוב מוחלט של אזרחי ישראל ישמחו מאוד".