מחבל חיזבאללה הודה בחקירה: "כולם ברחו אחרי חיסול נסראללה"

לאחר שמחבל חיזבאללה וודאח כאמל יונס נעצר בדרום לבנון כשהתבצר בפיר, הוא הודה בחקירתו: "פעילי 'כוח רדואן' ברחו כי פחדו מצה"ל, אנשים קטני אמונה". בתוך כך, צה"ל עצר שלושה מחבלים נוספים מ"כוח רדואן" במהלך התמרון הקרקעי

זמן צפייה: 02:05

לאחר שנעצר לפני יומיים בדרום לבנון, בעת שהתבצר בפיר תת-קרקעי, צה"ל פרסם הערב (שלישי) תמלילים מחקירתו של מחבל החיזבאללה וודאח כאמל יונס. בחקירתו אמר: "כולם ברחו, כל הארבעה (מפקד האזור וסגנו), מההתחלה הם כבר ברחו". ביחס ל"כוח רדואן" אמר: "הם קטני אמונה, אנשים בלי דת, נכנסו לקבל כסף וזהו, ברחו כי פחדו מצה"ל. הם תכננו להגיב למתקפה, להתקדם לגליל - אבל אחרי החיסול של חסן נסראללה לא ראו אף אחד מהם".

כמו כן, דובר צה"ל עדכן הערב כי במהלך פעילות הכוחות בדרום לבנון, נעצרו שלושה מחבלים נוספים מ"כוח רדואן" של חיזבאללה. הם נחקרו על ידי חוקרי שטח של יחידה 504 ולאחר מכן הובאו למתקן כליאה - להמשך חקירה בשטח הארץ.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410151938' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='' poster='' kid='1_7kv5ewjf' duration='264']

מחבלי "כוח רדואן
מחבלי "כוח רדואן | צילום: דובר צה"ל
הפיר התת-קרקעי בו התבצרו המחבלים
הפיר התת-קרקעי בו התבצרו המחבלים | צילום: דובר צה"ל

הלוחמים איתרו מבנה ששימש את חיזבאללה ובו פיר תת-קרקעי. הכוחות כיתרו את המבנה, בו התבצרו שלושת המחבלים, שנמצאו לצד אמצעי לחימה רבים וציוד לשהייה לזמן ארוך. לאחר כניעת המחבלים, הם נלכדו, נעצרו ונחקרו על ידי חוקרי שטח של יחידה 504. לאחר מכן הובאו למתקן כליאה - להמשך חקירה בשטח הארץ.

בתוך כך, דובר צה"ל עדכן כי מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, קיים בסוף השבוע האחרון הערכת מצב וסיור בשטח לבנון עם מפקד הגיס הצפוני ומערך התמרון, אלוף דן גולדפוס, מפקד עוצבת "המפץ" (146), תת-אלוף יפתח נורקין, מפקדי ולוחמי האוגדה בעת פעילותם הקרקעית בדרום לבנון. עוד נמסר כי המפקדים ציינו את חשיבות פעילות כוחות המילואים לצד הכוחות הסדירים במרחב, אשר מהווים נדבך הכרחי לשינוי המציאות הביטחונית ולהחזרת תושבי הצפון לבתיהם.

מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין, בלבנון
מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין, בלבנון | צילום: דובר צה"ל

האלוף גורדין אמר במהלך הערכת המצב והסיור: "מאחורינו פיר של חיזבאללה מתוך תשתית שלמה של כוח רדואן שתיכנן מפה לצאת להתקפה. אנחנו נחושים להגיע, להשמיד את כל התשתיות - ולהרחיק מפה את חיזבאללה, הוא לא יוכל לצאת מפה להתקפה".