הירי לבת חפר: מחבל מטולכרם נעצר | תיעוד ממצלמת המסתערבים

כוחות שב"כ, מסתערבי מג"ב וצה"ל עצרו בתחילת החודש את המחבל עמאר נצר אללה, בחשד למעורבות בפיגועי ירי ליישובי קו התפר בסוף מאי. בחקירתו בשב"כ הוא הודה כי הוא חבר בחוליית טרור שירתה על יישובים סמוכי גדר, והפליל חשודים נוספים

זמן צפייה: 00:22

כוחות שב"כ, מסתערבי מג"ב וצה"ל עצרו בתחילת החודש את המחבל עמאר נצר אללה, תושב מחנה הפליטים טולכרם החשוד במעורבות במספר פיגועי ירי לעבר היישוב בת חפר שבאזור השרון בסוף מאי. כך הותר לפרסום היום (רביעי).

במסגרת חקירתו בשב"כ, עמאר הודה כי הוא חבר בחוליית טרור אשר ביצעה פיגועי ירי לעבר יישובים סמוכי גדר, ובנוסף הפליל חשודים נוספים המשתייכים לחוליה.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2406260937' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='תיעוד ממצלמת המסתערבים' poster='' kid='1_s0lu9bmy' duration='22']

מגורם ביטחוני נמסר כי "מתחילת המלחמה נעצרו למעלה מ-4,100 מבוקשים וחוסלו למעלה מ-530 מחבלים במארבים, מבצעים ותקיפות מהאוויר, שחלק מהם השתייכו לאותם חוליות טרור שביצעו ירי ליישובים. אנו עוקבים אחרי אותן חוליות טרור ופועלים בשיתוף פעולה של צה"ל ומשטרה, בהכוונה של שב"כ, לסגור מעגל על כל אירוע ירי ולבוא חשבון עם המחבלים. כך עשינו וכך אנו ממשיכים לעשות".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405290952' autoplay='0' credit='שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים' desc='צרורות ירי מטולכרם: תיעוד ממצלמת בית בבת חפר' poster='' kid='1_h3lsgkoy' duration='14']

בסוף חודש מאי, מחבלי חמאס פרסמו תיעוד שבו נראה ירי מאזור טולכרם לעבר היישוב בת חפר. צה"ל אישר כי "מחבלים ביצעו ירי מאזור טולכרם לעבר מרחב היישובים הישראליים הסמוכים לעיר. כוחות קפצו למקום והחלו לבצע סריקות במרחב, לא אותרו פגיעות".

ימים לפני כן התרחשה תקרית נוספת, בה במהלך הלילה נורו עשרות צרורות לבת חפר מטולכרם. באירוע לא היו נפגעים, אך הוא ממחיש את המציאות המדאיגה באזור יהודה ושומרון. גדודי חללי אל-אקצא, השייכים לפת"ח, קיבלו אחריות לאירוע.