חשוד שפצוע ירי בג'נין נקשר לג'יפ צבאי; צה"ל: "האירוע מתוחקר"

מבוקש פלסטיני נפצע במהלך חילופי אש עם צה"ל ביהודה ושומרון - ונצפה בתיעוד שפורסם היום כשהוא קשור למכסה המנוע של רכב צבאי, שנסע ברחובות העיר. צה"ל: "ההתנהלות אינה עולה בקנה אחד עם פקודות צה"ל והמצופה מחייליו. האירוע מתוחקר ויטופל בהתאם"

זמן צפייה: 00:19

אירוע חריג בג'נין: בתיעוד שהופץ היום (שבת), נצפה ג'יפ צה"לי נוסע ברחובות העיר, כשעל מכסה מנועו כפות אדם. מספר שעות לאחר מכן, צה"ל פרסם כי האדם הינו מבוקש פלסטיני, שנפגע מירי במהלך חילופי אש עם לוחמים במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים בואדי בורקין.

עוד נמסר כי החשוד נלקח על ידי הכוחות כשהוא קשור על גבי הרכב, בניגוד לפקודות ולנהלים - והועבר קבלת טיפול רפואי על ידי הסהר האדום. מצה"ל נמסר בתגובה: "ההתנהלות הנראית בסרטון אינה עולה בקנה אחד עם פקודות צה"ל והמצופה מחייליו. האירוע מתוחקר ויטופל בהתאם".

כוח צה"ל בג'נין
כוח צה"ל בג'נין (ארכיון) | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

מוקדם יותר היום נרצח אזרח ישראלי בפיגוע ירי בקלקיליה, לאחר נכנס עם רכבו כדי לערוך קניות בעיר - ונורה למוות על-ידי מחבלים שנמלטו מהמקום. גורמי ביטחון אמרו כי מסתמן שהאירוע על רקע לאומני, ומדובר צה"ל נמסר כי "כוחות צה"ל פועלים כעת במרחב קלקיליה, לאחר שנקבע מותו של אזרח ישראלי שנמצא לפני זמן קצר ירוי במרחב. כוחות צה"ל ומשטרת ישראל חוקרים את נסיבות האירוע".