המונים באשכבה של הנייה בטהרן, חמינאי הוביל את הטקס

קצת יותר מיממה אחרי החיסול הדרמטי, המונים השתתפו בטקס האשכבה של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה. מחר הוא יובא לקבורה בקטר. יו"ר הפרלמננט האיראני: "הישות הציונית תשלם מחיר כבד"

זמן צפייה: 02:56

קצת יותר מיממה אחרי החיסול הדרמטי של אסמאעיל הנייה בטהראן, המוני משתתפים התאספו הבוקר (חמישי) בבירת איראן, לקראת טקס האשכבה לראש הלשכה המדינית של חמאס. את התפילה הוביל המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. מחר יובא הנייה לקבורה בקטר.

יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קאליבף, אמר במהלך נאום שנשא הבוקר בטהראן: "הישות הציונית תשלם מחיר כבד שלא עולה על דעתה על התוקפנות שלה על גבולות איראן". בכיר חמאס וסגנו של הנייה, חליל אל חיה, אמר הבוקר: "הסיסמה של אסמאעיל הנייה 'לא נכיר במדינת ישראל' תישאר הסיסמה שלנו לתמיד".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408010931' autoplay='0' credit='' desc='חמינאי מזיל דמעה בטקס האשכבה להנייה' poster='' kid='1_z7s0aazo' duration='23']

לפי דיווחים זרים, הנייה חוסל בפיצוץ בדירה שבה שהה במתקן של משמרות המהפכה בטהראן. לפי הערכות, ההכנות למבצע החיסול ארכו חודשים - והוא לא בוצע באמצעות כטב"ם או טיל. בירושלים מעריכים שהתגובה תגיע מלבנון ומאיראן - כשחיזבאללה וטהראן מתאמות את אופייה והיקפה. לדרג המדיני הוצגה הערכה בעקבות חיסול הבנייה שלפיה סמיכות החיסולים עלולה להביא להקפאת המו"מ לעסקה - בין שבועות לחודשים - וכן להתלכדות הצירים באזור.

בן הפליטים שהפך למיליארדר ורב מרצחים: אסמאעיל הנייה - פרופיל

חיסול אסמעיל הנייה
אסמאעיל הנייה | צילום: רויטרס

שלושה גורמים איראנים אמרו אמש ל"ניו יורק טיימס" כי חמינאי הורה לתקוף ישירות את ישראל. לפי הדיווח, חמינאי פרסם את ההוראה בישיבת חירום של המועצה לביטחון לאומי של הרפובליקה האסלאמית הבוקר. עוד נכתב בניו יורק טיימס כי בצבא איראן "שוקלים לתקוף מטרות צבאיות באזור תל אביב וחיפה באמצעות מל"טים וטילים  - אך צפויים להימנע מתקיפה של מטרות אזרחיות".

חסן נסראללה ופואד שוכר
פואד שוכר עם חסן נסראללה

שעות לפני החיסול של הנייה, "רמטכ"ל חיזבאללה" פואד שוכר, המכונה "חאג' מוחסן", חוסל בלב הדאחייה של ביירות. אחרי שבחיזבאללה טענו כי גורלו טרם התבהר, למרות שצה"ל אישר את מותו שעות בודדות לאחר התקיפה על הדירה בה שהה - בארגון הטרור הודיעו אמש באופן רשמי כי שוכר חוסל. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ינאם הערב ב-17:00.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2407312020' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו: "ערוכים לכל תרחיש"' poster='' kid='1_khgagg73' duration='320']

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר אמש הצהרה מהקריה שבתל אביב, בתום כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני, ואמר: "בימים האחרונים הנחתנו מכות קשות על ציר הרשע של איראן. זו מלחמת קיום. חיסלנו את סגנו של נסראללה, שהיה אחראי על המתקפה הבלתי פוסקת על הצפון, ואחד הטרוריסטים המבוקשים בעולם. סגרנו חשבון איתו - ונסגור חשבון עם כל מי שיפגע בנו".

"אנו ערוכים לכל תרחיש ונעמוד ממוקדים ונחושים מול כל איום". הוא הדגיש: "נגבה מחיר כבד מאוד על כל תוקפנות נגדנו - מכל זירה". עוד אמר ראש הממשלה: "לא אכנע ללחצים שמופעלים עליי מכל כיוון לסיים את המלחמה".