עבודות שירות והורדה בדרגה לחייל שהרג צפרדע במיקרוגל

במרץ אשתקד מצא חייל צפרדע סמוך למגורי היחידה - והכניס אותה למיקרוגל ל-10 שניות עד שחברו קרא לו לעצור. כעת נגזר עונשו בבית הדין הצבאי. השופטים: "הנאשם עינה והתעלל בצפרדע באופן שהוביל למותה. מי שמתאכזר ומתעלל בבעלי חיים - סופו שיפגע גם בבני אדם"

צפרדע
צפרדע | צילום: Shutterstock

בית הדין הצבאי השית היום (רביעי) עונש של ארבעה חודשי מאסר, שירוצו בעבודות שירות, על חייל צה"ל שהרג צפרדע במיקרוגל. הוא הורשע על-פי הודאתו וישלם קנס של 1,500 שקלים.

האירוע התרחש במרץ אשתקד, אז לפי כתב האישום מצא החייל צפרדע סמוך למגורי היחידה שבה שירת - והכניס אותה למיקרוגל ל-10 שניות עד שחברו קרא לו לעצור. השופטים בבית הדין הצבאי כתבו בגזר הדין כי "בעשותו כן, עינה הנאשם את הצפרדע, התאכזר אליה או התעלל בה בדרך כלשהי, באופן שהוביל למותה".

עוד נאמר כי "מי שמתאכזר ומתעלל בבעלי חיים, מעיד על דפוסי התנהגות - וסופו שיפגע גם בבני אדם. התמודדות עם צער בעלי החיים אינה מאבק על אינטרס של בעלי חיים בלבד, כי אם ביטוי גם לכבוד האדם, התחשבות ברגשות הזולת המעוניין להגן על בעלי החיים, ביטחון וקדושת החיים בכלל".

בית הדין הוסיף: "מעשהו של הנאשם מעורר שאט נפש והוא ראוי לכל גינוי והוקעה. בעזות מצח ובאופן מכוון, נטל הנאשם צפרדע - בעל חיים חסר ישע - בה הבחין באזורי מגורי היחידה, הכניסה למכשיר המיועד לחימום מזון והפעיל את המכשיר למספר שניות, עד שחברו ליחידה חדל זאת. הנאשם ביצע את המעשה ללא כל הצדקה בריאותית או קיומית, ובהיעדר תכלית ממשית. הוא עינה, התאכזר והתעלל בחיה, עד שזו נפחה את נשמתה, לאחר שנגרם לה סבל בל ישוער. רק בשל התערבות של עמיתו החייל, הופסק המעשה האכזרי. מנגד, מדובר באירוע חד-פעמי וקצר, ולא בהתעללות נמשכת בבעלי חיים".

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל רואה בחומרה כל התנהגות של התעללות בבעלי חיים, ויפעל למיצוי הדין עם חיילים שמסתבכים בעבירות אלו. בית הדין הצבאי המחוזי כיבד את הסדר הטיעון שהוצג, וגזר על החייל אשר הורשע בעבירה לפי חוק צער בעלי חיים ובעבירה של התנהגות שאינה הולמת עונש מאסר של ארבעה חודשי מאסר בעבודה צבאית, לצד עונש מאסר מותנה, הורדה לדרגת טוראי, וקנס בסך 1,500 שקלים לטובת הקרן למען בעלי חיים".