צה"ל בהודעה חריגה: ברדוגו משקר ופוגע בצבא וברמטכ"ל

דובר צה"ל הגיב לטענותיו של פרשן ערוץ 14, שכתב בטור שפרסם כי "חלק מחברי המטכ"ל התיישרו עם הקו האמריקאי ותומכים בהשארת חלק מהחמאס בשלטון בעזה". בהודעת הצבא הוגדרו הדברים "שקר חמור ומשולל כל יסוד", והודגש: "הרמטכ"ל התבטא אינספור פעמים בעניין ואמר שאין לאפשר את המשך השליטה של חמאס בעזה"

זמן צפייה: 01:20

דובר צה"ל פירסם היום (שלישי) הודעה חריגה נגד מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרשן ערוץ 14 יעקב ברדוגו, שטען בטור שפרסם כ חברי המטה הכללי של צה"ל "התיישרו" עם מסרי הממשל האמריקני ובעקבות זאת הם "תומכים בהשארת חלק מהחמאס בשלטון בעזה".

בהודעת דובר צה"ל שללו את הדברים והאשימו את ברדוגו בפגיעה בצבא וברמטכ"ל. "הפרסום של יעקב ברדוגו לפיו הרמטכ"ל תומך בהשארת שלטון חמאס בעזה, הוא שקר חמור ומשולל כל יסוד", נכתב בהודעת צה"ל, "הרמטכ"ל התבטא אינספור פעמים בעניין, גם באופן פומבי, ואמר שאין לאפשר את המשך השליטה של חמאס בעזה".

בנוגע לטענות של פרשן ערוץ 14 על כך שראשי צה"ל מיישרים קו עם תכתיבי ממשל ביידן בנוגע לעתיד הרצועה, בהודעת דובר צה"ל נכתב: "מי שקובע את המדיניות אל מול ארצות הברית ורצועת עזה הוא הדרג המדיני, וצה״ל מממש את ההנחיות בעניין". לסיום הובהר בהודעה: "טענות אחרות, כפי שהועלו על ידי הכתב בימים האחרונים, הן שקר מוחלט וניסיון לפגוע בצה"ל וברמטכ"ל העומד בראשו, אשר מוביל את צה"ל בלחימה נגד חמאס בנחישות רבה ובתוצאות משמעותיות".

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי בתרגיל פיקוד הצפון
הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

דבריו של ברדוגו נגד צה"ל הם חוליה נוספת בשורת התבטאויות נגד הצבא, שהושמעו על ידי גורמים בסביבתו של ראש הממשלה מאז החלה המלחמה. אתמול בנו של רה"מ, יאיר נתניהו, רמז כי התרחשה בגידה בצה"ל ב-7 באקוטובר.

"מה הם מנסים להסתיר? אם לא הייתה בגידה, למה הם כ"כ מפחדים שיבדקו גורמים חיצונים ועצמאים מה קרה?" תהה נתניהו הבן בפוסט שפרסם ומחק לאחר זמן קצר. "עד היום לא התקבלה תשובה למה לא עדכנו את ראש הממשלה על השיחה בלילה שלפני 7 באוקטובר? למה לא עדכנו אותו על החומר שהתגלה במסגרת הדו"ח המודיעני "חומות יריחו"? למה ראשי הצבא והמודיעין טענו כל הזמן כי חמאס מורתע? איפה היה חיל האוויר ב-7 באקוטובר?", הוסיף.

ביום שבת, יאיר נתניהו שיתף באינסטגרם סרטון התוקף בחריפות את הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר וראש אמ"ן הפורש אהרון חליוה - שכונו בקטע הווידאו "כישלונות קטלניים". הסרטון הקצר התמקד בעיקרו במתקפה על יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שהודיע לפני שמונה ימים על פרישה מהממשלה. בסרטון, גנץ כונה "מלך הקונספציה", והוא הואשם בכך שמינה את שלושת ה"כישלונות הקטלניים" הלוי, בר וחליוה.

כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

שלשום פורסם בחדשות 13 כי ראש הממשלה נתניהו התבטא בעצמו נגד הצבא במהלך ישיבת הממשלה. "כדי להגיע ליעד של חיסול היכולות של חמאס קיבלתי החלטות שלא תמיד היו מקובלות על הדרג הצבאי", טען נתניהו, והוסיף בעקיצה לצה"ל: "יש לנו מדינה עם צבא ולא צבא עם מדינה".