"אמרת שזה מבצע ערכי, התרגשת": אלמנתו של ארנון זמורה נפרדת

באזכרה במלאת שלושים לנפילתו של רב-פקד ארנון זמורה, שנהרג במבצע לשחרור החטופים בנוסייראת, ספדה לו אלמנתו מיכל: "מאות אמרו לי, 'רק איתו הרגשתי שאני באמת יכול לדבר'. אני לוקחת את התודות והסיפורים, ומעבירה אותם הלאה - כדי שגם החיים יוכלו לחוש גאווה. אני יודעת שזה מה שהיית רוצה"

זמן צפייה: 05:58

באזכרה שנערכה היום (שני) במלאת שלושים לנפילתו של רב-פקד ארנון זמורה, שנהרג במבצע לשחרור ארבעת החטופים בנוסייראת בתחילת יוני שנקרא לאחר מכן על שמו, אלמנתו מיכל אמרה: "מאות אנשים אמרו לי את המשפט 'רק איתו הרגשתי שאני באמת יכול לדבר'. מספרים על איך פרגנת בלי סוף. איך אמרת מילים טובות".

"הילדים מבקשים בכל ערב מהחברים לשמוע סיפור מצחיק על אבא, ואבא היה הרבה דברים אבל איש מצחיק במיוחד הוא לא היה, וכך יוצא שבמקום סיפורים מצחיקים, בכל ערב אנחנו שומעים סיפור על האיש המדהים שהיית - על איך שהיית המפקד הכי מיוחד, על איך שהיית מתמודד עם קושי פיזי במסלול בצחוק וחיוך, על איזה חבר היית - איך מהר נכנסת לעניינים כשהיה צריך לתמוך פיזית או רגשית, על איך זרמת עם שטויות וצחוקים של אחרים, על איך בכל דבר שעשית היית מעולה כבר מההתחלה באופן כמעט מרגיז - צניחה, קורס טג"ח, קופים, גיטרה", הוסיפה אלמנתו של רפ"ק זמורה.

פקד ארנון זמורה
פקד ארנון זמורה | צילום: דוברות המשטרה

"הם מספרים על איך התעצבנת כשלוחמים לא יצאו הביתה, על ההלם של בנות הזוג כשהמפק"צ התקשר בשביל להציג את עצמו ולפתוח ערוץ תקשורת ישיר, על איך היית מתקשר להגיד שאתה גאה ואוהב, על החריצות שלך, על הוויסקי והבירות ועל איך שלפניהם ואחריהם אהבת אותי אותו הדבר בדיוק, על חיבוקים בלי צ'אפחות, על יד מרדכי, על העצות שלך, על איך לימדת את נועם לשחות ואיך השווצת בגאווה בסרטונים בהם איתי רוכב על אופניים, על הגלידות, על השיחות עם הצוות".

עוד סיפרה מיכל באזכרה: "אני שומעת וקוראת הודעות שבהן התרגשת לקראת מבצע החילוץ. דיברת על כמה זה ערכי. וכמה אתה מחכה לזה. אני מרגישה שאני נושאת תפקיד. אל השבעה וגם אחריה הגיעו אנשים מיד מרדכי וגם מבארי לומר לך, דרכי, תודה. הם מכבדים אותך ואת פועלך, אבל בעצם את כל החברים ליחידה. כמה דיברנו על כך שלא רק מי שמת הוא גיבור. אני לוקחת את התודות ואת הסיפורים ומעבירה אותם הלאה - כדי שגם החיים יוכלו לחוש גאווה ואולי שחרור והקלה. אני יודעת שזה מה שהיית רוצה. אני מקווה שזה מצליח לי".

מאות מלווים את את פקד ארנון זמורה בדרכו האחרונה
מאות ליוו את את פקד ארנון זמורה בדרכו האחרונה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מאות מלווים את את פקד ארנון זמורה בדרכו האחרונה
מאות ליוו את את פקד ארנון זמורה בדרכו האחרונה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רב-פקד זמורה, מפקד ולוחם בימ"מ בן 36 משדה דוד, נפצע אנושות במבצע, בו חולצו משבי חמאס החטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב. הוא פונה לבית חולים, שם נלחמו על חייו, אך לבסוף נקבע מותו. הוא נטמן בחלקה המשטרתית בהר הרצל. ב-7 באוקטובר לקח חלק בקרבות הרבים שבהם השתתפה היחידה, לרבות הקרבות בבארי, מוצב נחל עוז ויד מרדכי.

מטעם הימ"מ נמסר לאחר ההודעה על מותו: "ארנון נפצע קשה בלחימה כשהוביל את הצוות שפרץ לתוך האיתור בו הוחזקו שלושה מהחטופים. הוא נכנס לקרב מול מחבל שהיה בחדר, פונה לבית החולים ובהמשך נקבע מותו. ארנון שירת בימ"מ כ-8 שנים והשתתף באין ספור פעילויות מבצעיות משמעותיות להגנה על אזרחי ישראל ולסיכול טרור בתקופתו כלוחם וכמפקד בימ"מ. הוא הציל פצועים תחת אש, ופעל רבות בנקודות מכריעות בפעילויות המבצעיות השונות".

פקד ארנון זמורה
פקד ארנון זמורה

משפחתו של פקד זמורה ספדה לו: "אנחנו כואבים מאוד את נפילתו של ארנון האהוב והטוב שלנו, איש משפחה עוטף, אבא מסור ועדין, בן זוג אהוב ואוהב וחבר בלתי רגיל. ארנון היה לוחם מוערך, קשוב כל כך לחבריו ליחידה וגם לבני ובנות משפחותיהם. איש ערכים עם לב ענק שהאמין בכל ליבו במשימת הגנת עם ישראל, אותה ביצע במסירות ובמקצועיות אדירה. על גבורתו של ארנון הצנוע והעניו שמענו בעיקר ממי שפגשו אותו ולחמו לצידו, ועוד נשמע. ארנון היה איש ספר ושיחה, ניגן בגיטרה, תכנן להתחיל ללמוד לתואר שני, אהב את החיים ואת אהוביו. הניח אחריו אישה ושני ילדים ואוהבים רבים אשר ימשיכו לשאת בליבם את האור המיוחד שהאיר".