מטח כבד לגליל; שני לוחמים נפצעו בינוני וקל מפיצוץ כטב"ם

לוחם צה"ל נפצע בינוני מפגיעת כטב"ם נפץ של חיזבאללה ששוגר מלבנון למשגב עם שבאצבע הגליל. לוחם נוסף נפצע קל. אחרי תקיפת צה"ל בנבטיה: מטח של כ-55 שיגורים מלבנון לאזור צפת ויישובים נוספים בגליל העליון. תקיפת הכטב"ם באזור צור: צה"ל חיסל מפקד ביחידת רדואן של חיזבאללה

זמן צפייה: 06:21

מתיחות בצפון: לוחם צה"ל נפצע הבוקר (שבת) באורח בינוני מפגיעת כטב"ם נפץ של חיזבאללה ששוגר מלבנון, ונפל במרחב משגב עם שבאצבע הגליל. תחילה מצבו הוגדר כקשה, אך בהמשך חל שיפור במצבו. לוחם נוסף נפצע באורח קל. השניים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים רמב"ם שבחיפה, ומשפחותיהם עודכנו.

מבית החולים רמב"ם נמסר: "שני הלוחמים פונו באמצעות מסוק לחדר ההלם במרכז הרפואי. הם נפגעו מרסיסים, והגיעו לחדר ההלם כשהם בהכרה מלאה. הלוחם שמוגדר במצב בינוני יועבר לאשפוז לאחר ניתוח, והפצוע קל מאושפז להשגחה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408171219' autoplay='0' credit='' desc='השיגורים לצפון' poster='' kid='1_wbniuqs8' duration='31']

זמן קצר לאחר מכן, מטח של כ-55 שיגורים מלבנון נורה באזור השעה 12:00 למרחב העיר צפת ושורת יישובים נוספים בגליל העליון, בתגובה על תקיפת צה"ל בנבטיה שבדרום לבנון בה דווח על כ-10 הרוגים. חלק מהשיגורים שחצו מלבנון נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים.

כתוצאה מהנפילות התפתחו שריפות בלמעלה מ-10 מוקדים בשטחים פתוחים וחקלאיים באזור משמר הירדן, איילת השחר ומחניים. מכבאות והצלה לישראל נמסר כי לוחמי האש מתחנת גליל-גולן פועלים לבלימת התפשטות השריפות למבנים ויישובים סמוכים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408171327' autoplay='0' credit='' desc='השריפות באזור איילת השחר' poster='' kid='1_ox37eukg' duration='38']

אחרי השיגורים, צה"ל פתח בגל תקיפות בלבנון. כמו כן, לאחר המטח דווח בלבנון כי כטב"ם תקף אופנוע באזור צור שבדרום המדינה. בצה"ל הודיעו כי בתקיפה חוסל המחבל חסין אבראהים כאסב, ששימש כמפקד כוח ביחידת רדואן של ארגון הטרור חיזבאללה.

בהמשך להנחיות הצבא ופיקוד העורף, ממועצה אזורית הגליל העליון נמסר לתושבים כי "אלו השוהים בחולתה, יסוד המעלה, שדה אליעזר, איילת השחר, גדות, משמר הירדן ומחניים, מתבקשים להימנע מהתקהלות, לסגור בריכות, לצמצם תנועה ביישוב ולהימצא בקרבת מרחב מוגן".

האופנוע שהותקף באזור צור שבדרום לבנון
האופנוע שהותקף באזור צור

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408171235' autoplay='0' credit='' desc=' זירת התקיפה בנבטיה' poster='' kid='1_83evzvjy' duration='55']

כאמור, משרד הבריאות הלבנוני דיווח כי לפחות עשרה נהרגו ועוד שלושה נפצעו בתקיפה ישראלית במהלך הלילה על מבנה בעיר נבטיה שבדרום המדינה. לפי דיווח ברשת "אל-אח'באר" המזוהה עם חיזבאללה, שלושה אזרחים סורים ואזרח סודני נפצעו בתקיפה.

זירת התקיפה בדרום לבנון
זירת התקיפה בדרום לבנון | צילום: מתוך טוויטר

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408170851' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תקיפות צה"ל בלבנון' poster='' kid='1_9inya1g6' duration='12']

לאחר הדיווחים על ההרוגים בתקיפה, מצה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה כנגד מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה במרחב". כמו כן, נמסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחבים חנין ומארון א-ראס שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים רמיש, לבונה, כפר שובא ועייתא א-שעב.