דריכות במערכת הביטחון: התרעות לפיגועים לפני החג

לפני סוכות, בשב"כ נמצאות כ-50 התרעות לפיגועים, בהם פיגועי מטען והתאבדות. על רקע הדברים, נמשכת חקירת הפיגוע בכביש 4 במהלכו נהרג רס"מ אדיר קדוש, ובמערכת הביטחון ממשיכים לבדוק מי סייע למחבל, מי הכניס אותו לשטחים וכיצד השיג את האמל"ח שנמצא עליו בזירת הפיגוע

זמן צפייה: 02:56

בשב"כ ממשיכים לחקור הערב (שלישי) את הפיגוע הבוקר בכביש 4, במהלכו נורה למוות רס"מ אדיר קדוש, ועולה כי המחבל נכנס כחוק לישראל בשנת 2021, ועבר את כל המבחנים הביטחוניים כחלק מסיוע הומנטירי וטיפול בו ובמשפחתו. לאחר שנכנס, נעלם, הסתובב בשטחים והפך לשב"ח. לאחר הפיגוע המפכ"ל דני לוי הנחה את השוטרים לא לעבוד לבד בניידות, אלא להסתובב בזוגות כדי שיוכלו לסייע האחד לשני במקרה וייקלעו לאירוע חירום.

בשב"כ ממשיכים לחקור ולבדוק מול סייע למחבל, מי הכניס אותו לשטחים ומאיפה הוא השיג את התחמושת אשר נמצאה עליו בזירת הפיגוע. לא ידוע עדיין האם הוא הופעל על ידי חמאס בעזה או בשטחים, אך זו אפשרות שקיימת ונבדקת. על פי הערכות בשב"כ, מאות תושבי עזה שנכנסו כחוק, נמצאים בשטחים ללא אישורים.

רס"מ אדיר קדוש, לצד זירת הפיגוע
רס"מ אדיר קדוש, לצד זירת הפיגוע | צילום: לירון מולדובן, פלאש 90 / דוברות המשטרה

על רקע הדברים, בשב"כ סופרים יותר מ-50 התרעות לפיגועי טרור שונים לקראת חג סוכות, בהם פיגועי מטען והתאבדות. במקביל, חמאס ממשיך לקרוא ברשתות החברתיות לפלסטינים לבצע פיגועים מסוגים שקשה לסכל, כמו פיגועי ירי, דריסה וירי. עוד נמצאים ברשתות שירי הלל למחבלים שכבר ביצעו פיגועים.

רס"מ קדוש הגיע למקום כדי לבדוק דיווח על אדם חשוד, ואז נורה למוות במכוניתו על-ידי המחבל שעמד בצד הכביש הראשי ופתח באש. ארבעה נוספים נפצעו, בהם שני גברים כבני 42 במצב בינוני ועוד שני פצועים קל. המחבל חוסל על-ידי מתנדב מד"א שנקלע לזירת האירוע.

המחבל שביצע את הפיגוע בכביש 4
המחבל שביצע את הפיגוע בכביש 4

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לרס"מ קדוש: "סיפורו של השוטר רס״מ אדיר קדוש שנרצח היום על ידי מחבל בן עוולה בכביש 4 הוא סיפורם של שוטרים גיבורים שאני פוגש כל יום בכל רחבי הארץ. איבדנו לא מעט מהגיבורים הללו בשנה האחרונה. כמה עצוב שאדיר ובחיר ליבו לא יוכלו לממש את חלומם לבנות בית יחדיו. תנחומיי למשפחתו ולכל אוהביו. יהי זכרו ברוך".

צוותי מד"א שהוזעקו לזירה העניקו טיפול רפואי ראשוני לפצועים ופינו אותם לבתי החולים אסותא באשדוד וקפלן ברחובות, אך מותו של רס"מ קדוש שנפצע אנושות נקבע בטרם הגיע למרכז הרפואי. אחד הפצועים קל הוא רופא בכיר בביה"ח אסותא אשדוד, שעצר בזירה כדי לסייע לפצועים.