תיעוד דרמטי מג'נין: חיסול המחבל שתכנן פיגוע - רגע לפני החג

הותר לפרסום תיעוד של רגעי חיסול המחבל החמוש בג'נין - שתיכנן פיגוע באופן מיידי. הכוח שנכנס באופן מסוערב, ארב למחבל מחוץ לביתו וכשזה הבחין בכך - החל להימלט תוך ביצוע ירי. הלוחמים השיבו באש וברימוני רסס - וחיסלו את המחבל

זמן צפייה: 00:45

אחרי שאתמול מסתערבי מג״ב איו״ש סיכלו פיגוע לפני חג הסוכות, היום (רביעי) הותר לפרסום תיעוד של רגעי חיסול המחבל החמוש מהפעילות המבצעית בג'נין. הכוח שנכנס באופן מסוערב, ארב למחבל מחוץ לביתו וכשזה הבחין בכך החל להימלט תוך ביצוע ירי. הלוחמים השיבו באש וברימוני רסס וחיסלו את המחבל - בזמן שמחבלים נוספים ביצעו ירי לכיוונם. המעצר הסתיים ללא נפגעים לכוחות צה"ל.

מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק, שיבח הבוקר את פעילות המסתערבים ואמר: "הטרור מנסה לזקוף את ראשו, תפקידנו הוא לא אחר מלהוריד לו אותו, בכל דרך ואמצעי שידרש. אמש, הודות למודיעין איכותי של השב״כ חיסלתם את המחבל והודות לכך אזרחים רבים ישבו הערב בשולחן החג בבטחה. נכונים לנו אתגרים רבים, אך נמשיך לפעול אל מול מבקשי רעתנו, בעוז ובנחישות, זה הזמן שלנו להכריע ולהגן כחומה בצורה על אזרחי המדינה. אתם, חומת המגן של ישראל".

הנשק שנתפס אצל המחבל שחוסל בג'נין
הנשק שנתפס אצל המחבל שחוסל בג'נין | צילום: דובר צה"ל

אתמול הודיעו צה"ל, המשטרה ושב"כ כי כוחות הביטחון סיכלו במקביל שני ניסיונות פיגוע באיו"ש, כשמסתערבי מג"ב חיסלו בג׳נין מחבל שתכנן לבצע פיגוע בטווח זמן המיידי, וכוח צה"ל תפס מחבל חמוש בנשקים במרחב התפר.

האירוע השני החל כשתצפיתניות מיחידה 636 זיהו חשוד סמוך לגדר במרחב התפר, מחוץ ליישוב ריחן. כוח מגדוד המילואים 7014 שקפץ לנקודה עצר את המחבל שהיה חמוש באקדח ורובה מסוג M16. המחבל הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.