סמל קורן ביתן, בן 19 מראש העין, נפל בקרב בדרום רצועת עזה

צה"ל התיר לפרסום את שמו של סמל קורן ביתן, לוחם בגדוד 450 (הכשרת מפקדי כיתות) של חטיבת ביסל"ח, ששירת כלוחם בגדוד דוכיפת (94) בחטיבת כפיר, ונפל במהלך היתקלות עם מחבלי חמאס בציר פילדלפי

סמל קורן ביתן
סמל קורן ביתן | צילום: דובר צה"ל

צה"ל התיר לפרסום הערב (שני) את שמו של חלל נוסף שנפל בקרבות בדרום רצועת עזה: סמל קורן ביתן, בן 19 מראש העין, לוחם בגדוד 450 (הכשרת מפקדי כיתות) של חטיבת ביסל"ח, ששירת כלוחם בגדוד דוכיפת (94) בחטיבת כפיר, אשר נהרג במהלך היתקלות עם מחבלי חמאס בציר פילדלפי.

מתחילת המלחמה פורסמו שמותיהם של 740 חללי צה"ל, בהם 353 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה ו-10 לוחמים שנפלו בקרבות בדרום לבנון. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

מימין למעלה: סמל יואב אגמון וסמל עומרי תמרי. מימין למטה: סמל אמיתי אלון אמיתי וסמל יוסף הייב
מימין למעלה: סמל יואב אגמון וסמל עומרי תמרי. מימין למטה: סמל אמיתי אלון אמיתי וסמל יוסף הייב | צילום: דובר צה"ל

הבוקר התיר דובר צה"ל לפרסום את שמותיהם של ארבעת חיילי צה"ל שנהרגו בפגיעת הכטב"ם אמש בחדר האוכל בבסיס האימונים של חטיבת גולני סמוך לבנימינה: סמל עומרי תמרי ממזכרת בתיה, סמל יוסף הייב מטובא-זנגרייה, סמל יואב אגמון מבנימינה-גבעת עדה וסמל אמיתי אלון מרמות נפתלי - כולם בני 19. עוד 58 חיילים נפצעו, מתוכם 8 במצב קשה.

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הגיע אמש לבסיס, וקיים תחקיר ראשוני. בשיחה עם מפקדים ולוחמים הוא אמר: "אנחנו במלחמה, ותקיפה של בבסיס אימונים בעורף היא קשה והתוצאות כואבות. פעלתם היטב בטיפול ופינוי הפצועים והנפגעים. חבקו את המשפחות השכולות, לוו את הפצועים וחזקו את המפקדים והחיילים. אנחנו ממשיכים להילחם ולהתאמן לקראת הבאות. חטיבת גולני רשמה הישגים רבים במלחמה והתמודדה בנחישות עם מצבים קשים. לכו בדרך המורשת".

שר הביטחון יואב גלנט הגיע הבוקר לבסיס, ואמר כי "מדובר באירוע קשה עם תוצאות כואבות. עלינו לתחקרו, ללמוד את הפרטים ולהטמיע את הלקחים בצורה מהירה ומקצועית. מול איום הכטב"מים אנו מרכזים מאמץ לאומי ועוסקים בפיתוח פתרונות שיסייעו להתמודד עם האיום. חטיבת גולני הוכיחה כבר יותר מפעם אחת, גם במלחמה הנוכחית, שהמפקדים והלוחמים שלה יודעים לקום מהאירועים הקשים ביותר ולהמשיך להילחם, אני בטוח כי גם הפעם נראה זאת".