"רציתי מזכרת": קצין חשוד שהכניס לישראל נשק שמצא בעזה

פרסום ראשון: רב-סרן במילואים מצא ברצועה קלצ'ניקוב - ועל-פי החשד הכניס אותו לארץ. הוא נעצר, ובחקירתו אמר כי "רצה להביא מזכרת ליחידה". חשש בצה"ל מזליגת נשק מהרצועה לעבריינים ומחבלים

זמן צפייה: 01:42

פרסום ראשון: צה"ל עצר קצין מצטיין בחשד שלקח נשק של חמאס מהרצועה והכניס אותו לשטח ישראל - כך פורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. הקצין, רב סרן במילואים, נכנס עם יחידתו למרכז רצועת עזה, ובמסגרת הפעילות המבצעית אותר רובה מסוג קלאצ'ניקוב של מחבל חמאס שחוסל.

הקצין החליט להכניס את הרובה אל תיקו האישי, הוציאו מהרצועה ונסע עימו לבסיס עמיעד כדי להזדכות על הציוד הצה"לי ולסיים את שירות המילואים. בדרכו החוצה, התגלה הרובה בתיק - והוא נעצר על ידי המשטרה הצבאית. בחקירתו אמר הקצין כי "רצה זאת למזכרת – ואולי אף לתלות אותו ביחידה". מעצרו של הקצין הוארך ובצה"ל מתכוונים להגיש נגדו כתב אישום.

בצה"ל רואים אירוע זה בחומרה, על אף תרומתו של לוחם המילואים. קיים חשש שחיילים נוספים יוציאו נשק של האויב מרצועת עזה, שעלול לזלוג בקלות לעבריינים או אפילו למחבלים בשטחים.

אמצעי לחימה שהוחרמו בח'אן יונס
אמצעי לחימה שהוחרמו בח'אן יונס | צילום: דובר צה"ל

עו"ד רן כהן, הסנגור הצבאי הראשי בעבר, שכעת מייצג את הקצין שנעצר, מסר בתגובה: "קצין, לוחם מצטיין חודשים ארוכים בלחימה קשה בעזה, גם אם עשה טעות ולקח נשק של מחבל פלסטיני לטובת מזכרת ביחידה - היחס כלפיו מצד המערכת חייב להיות מותאם ופרופורציונלי, לא ייתכן אחרת".