דיווח: חיזבאללה מאחסן נשק רב בנמל התעופה הבינלאומי בביירות

לפי הטלגרף הבריטי, ארגון הטרור משתמש בנמל התעופה "רפיק אל-חרירי" לאחסון של טילים וחומרי נפץ רבים המגיעים ללבנון ישירות משטח איראן. בין אמצעי הלחימה השונים: טילים בליסטיים ניידים, טילים לטווחים ארוכים, "כמויות אדירות" של טילים מסוג "בורקאן", חומרי נפץ, ורעלנים. הרשויות בלבנון הכחישו

זמן צפייה: 02:49

ארגון הטרור חיזבאללה מאחסן כמויות גדולות של טילים וחומרי נפץ בנמל התעופה הבינלאומי "רפיק אל-חרירי" שבביירות - כך דווח היום (ראשון) בטלגרף הבריטי. על-פי הדיווח, ארגון הטרור מקבל את משלוחי הנשק בטיסות מאיראן לנמל התעופה של ביירות, שם הוא מאוחסן, כשמחבלי הארגון עוברים אצל קציני מכס "משוחדים" בשדה התעופה עם הנשק איראני "ללא כל הפרעה".

הנשק הרב כולל, בין היתר, רקטות לא מונחות מתוצרת איראן, טילים קצרי-טווח, טילים בליסטיים ניידים, טילי M-600 לטווחים ארוכים, טילים מונחים נגד טנקים, "כמויות אדירות" של טילים מסוג "בורקאן", חומרי נפץ שונים, וחומרים רעילים כגון ציקלון.

טילים איראניים. ארכיון
טילים איראניים. ארכיון | צילום: רויטרס
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה

לפי הדיווח, קיים חשש כי שדה התעופה, המרוחק כארבעה קילומטרים בלבד ממרכז העיר ביירות, יהפוך למטרה צבאית מרכזית. אחד מעובדי השדה ששוחח עם "הטלגרף" אמר: "כשהחבילות הגדולות והמסתוריות הללו הגיעו בטיסות ישירות מאיראן לשדה התעופה, אני וחבריי פחדנו כי ידענו שמשהו מוזר קורה, ושזהו סימן לכך שהמצב מחמיר".

הוא העלה חשש כי תקיפה של שדה התעופה או פיצוץ בו עלולים לגרום לנזק משמעותי ורחב היקף, בדומה לפיצוץ שהחריב את נמל ביירות ופגע בחלקים נרחבים ממרכז העיר ב-2020. "ביירות תהיה מנותקת מהעולם, שלא לדבר על מספר הנפגעים והנזק", הזהיר העובד. "זה רק עניין של זמן עד שיקרה אסון גם בשדה התעופה".

נמל התעופה הבינלאומי של ביירות
נמל התעופה הבינלאומי של ביירות
לבנון נמל התעופה הבינלאומי "רפיק אל-חרירי
נמל התעופה הבינלאומי "רפיק אל-חרירי | צילום: רויטרס

ארגון הטרור חיזבאללה כבר הואשם בעבר בשימוש בשדה התעופה האזרחי לאחסון נשק, אך לפי מקורות, הדבר הסלים מאז החלה המלחמה. "בנובמבר הגיעו  קופסאות גדולות בצורה יוצאת דופן בטיסה ישירה מאיראן. זה לא קורה לעיתים קרובות, אבל זה קרה בדיוק כשכולם בלבנון דיברו על אפשרות של מלחמה מול ישראל", אמר אחד הגורמים. בשל כמות הנשק הרב בשדה, מקור אחר טען כי "אם שדה התעופה יופצץ, לבנון 'גמורה'".

הרשויות בלבנון הכחישו את הפרסום, וטענו כי "מדובר בשקר מוחלט שמטרתו להציב את שדה התעופה בסיכון להתקפות בידי גורמים זרים". כמו כן, שר התחבורה הלבנוני, עלי חמיה, אמר במסיבת עיתונאים: "אנו קוראים לכל השגרירים והעיתונאים מהמדינות השונות להגיע לסיור בכל חלקי שדה התעופה, אין לנו שום דבר להסתיר", והוסיף: "נגיש תביעה נגד הטלגרף על פגיעה במוניטין הבינלאומי של השדה".