לאחר התקיפה הלילית: אופטימיות זהירה כי האשם סאפי א-דין חוסל

כיממה לאחר התקיפה המסיבית בדאחייה בביירות, בישראל ישנה אופטימיות כי היעד, מחליפו של חסן נסראללה, אכן חוסל. בלבנון מאמינים כי מי שנכח בבונקר התת-קרקעי בזמן התקיפה לא שרד, ומעריכים כי ראש מערך המודיעין של חיזבאללה חוסיין הזיימה חוסל בפעולה גם הוא

זמן צפייה: 03:18

לאחר שהלילה צה"ל תקף באופן מסיבי בדאחייה בביירות, בישראל ישנה הערב (שישי) אופטימיות זהירה באשר להצלחת הפעולה, שמטרתה לפי דיווחים הייתה לחסל את מזכ"ל חיזבאללה החדש האשם סאפי א-דין, שרק החליף את המנהיג הקודם חסן נסראללה לפני מספר ימים.

בזמן התקיפה התקיימה פגישה בבונקר התת-קרקעי בדאחייה, אליו ככל הנראה הגיע א-דין יחד עם בכירי חיזבאללה נוספים. לפי דיווחים, ישראל קיבלה אינדיקציה על נוכחותו ותקפה באופן הדומה לפעולה בה חוסל נסראללה לפני כשבוע.

כאמור בישראל אופטימיים, ובלבנון מעריכים כי מי שהיה בבונקר בזמן התקיפה - ככל הנראה לא שרד. בינתיים אף בחיזבאללה מתקשים להיכנס אל הבונקר ולחץ את מי שנמצא שם - חי או מת. בנוסף, ישנה הערכה כי מי שעוד חוסל בתקיפה הוא ראש מערך המועידין של ארגון הטרור, חוסיין הזיימה, המכונה גם "מורתדא", אותו ניסה צה"ל לחסל כבר בעבר.

תקיפות עוצמתיות בלבנון
התקיפה בדאחייה הלילה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום מקורות לבנונים מסרו לרויטרס כי גל תקיפות זה הינו "המשמעותי והגדול ביותר מאז חוסל נסראללה". לפי דיווחים נוספים, תקיפה זו כללה עשרות פצצות כבדות, שהוטלו בפרברי עיר הבירה הלבנונית. כמו כן, דווח בלבנון כי בגל תקיפות נוסף, תקפו מטוסי חיל האוויר גם בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי בביירות.

על פי דיווח ברשת אלחדת' בשבוע שעבר, סאפי א-דין, בן דודו של נסראללה, נבחר על ידי מועצת השורא של חיזבאללה לתפקיד המזכיר הכללי של הארגון. יחד עם נסראללה, חוסל בבונקר ברובע הדאחייה גם עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בארגון הטרור. הרמטכ"ל הרצי הלוי מסר לאחר חיסול נסראללה: "זה לא סוף ארגז הכלים. המסר פשוט, לכל מי שמאיים על אזרחי מדינת ישראל - נדע להגיע אליו".