מבוכה בוועדת חוץ וביטחון: רק 6 ח"כים הגיעו להיפרד מהרמטכ"ל גנץ

מבוכה נרשמה בוועדת חוץ וביטחון לאחר ש-6 ח"כים בלבד הגיעו לאירוע הפרידה מהרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ. גנץ לא נשאר חייב: "שמח להיות כאן בפורום מצומצם ואיכותי של המליאה". האם הביקורת בימין על תפקודו ב"צוק איתן" הובילה להיעדרות?

הרמטכ"ל גנץ באירוע הוקרה למפקדים שהשתתפו ב"צוק איתן"
הרמטכ"ל גנץ באירוע הוקרה למפקדים שהשתתפו ב"צוק איתן" | צילום: דובר צה"ל

6 ח"כים בלבד - זהו מספרם הזעום של חברי הכנסת שהגיעו היום (שלישי) לאירוע הפרידה מהרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, שנערך בוועדת החוץ וביטחון. השישה היו בקבוצה בת 34 חברים בוועדה ומחוץ לה אשר הוזמנו מראש לישיבה.

במהלך דבריו התייחס הרמטכ"ל גנץ למיעוט הנוכחים במקום ואמר כי הוא "שמח להיות כאן בפורום מצומצם ואיכותי של המליאה". בתגובה, אמר לו יו"ר הועדה, ח"כ זאב אלקין (הליכוד), כי מדובר ב"תקופת בחירות וחברי הכנסת הולכים לתקשורת".

פרט ליו"ר הכנסת יואל אדלשטיין, הגיעו לדיון חמשת חברי הועדה מירב מיכאלי, אברהם פורוש, ניסים זאב ושאול מופז. כפי הנראה ברקע היעדרם של שאר הח"כים ביקורת אפשרית ש"גררו" מאז מבצע "צוק איתן" בגין תפקודו ה"מאופק" של הרמטכ"ל.

במסגרת דבריו אמר עוד גנץ: "למדינת ישראל הרבה אתגרים והיא צריכה להחליט כמה היא עוסקת ובמה. יש לה מרחב אחד שהוא הכרחי והוא מרחב הביטחון שחובה להשקיע בו במידה הנדרשת". לדבריו, "אני מקווה ומאמין שמחליפי יבצע עבודה טובה מאוד".