28 ימי מחבוש לראשוני הסרבנים מ"דוכיפת" שנשפטו

כמה מבין 12 חיילי גדוד "דוכיפת" שסרבו לפנות שתי משפחות יהודיות בחברון נשפטו ל-28 ימי מחבוש. אלוף פיקוד מרכז: מי שיסרב ישלם מחיר כבד

(5:16 דק')

12 חיילי גדוד "דוכיפת", שסירבו להשתתף בפינוי שתי משפחות יהודיות מחברון, ישפטו ל-28 ימי מאסר, כמה מהחיילים כבר נשפטו. זאת בעקבות החלטתו של אלוף פיקוד מרכז, גדי שמני, להעמיד לדין משמעתי 2 מפקדי כיתות ו-10 חיילים מהגדוד. " מי שיסרב ישלם מחיר כבד" אמר שמני, "מדובר בתופעה שמסכנת את הבסיס עליו פועל צה"ל בהיותו צבא העם במדינה דמוקרטית ומחויבותו למלא את כל המשימות המוטלות עליו".

הבוקר הודיעו מספר חיילים דתיים מיחידת "דוכיפת" למפקדיהם כי הם מסרבים להחליף חיילי מג"ב במחסומים בגדה, בשל התנגדותם לסייע בפינוי משפחות יהודיות מהשוק הסיטונאי בחברון, המתוכנן למחר. מרבית החיילים משרתים במסגרת ישיבות ההסדר, ונודע להם על הכוונה לשלבם במערך הכוחות שהוקצה למטרה זו במוצאי שבת. החיילים התייעצו עם רבניהם, שהורו להם לא להשתתף בפינוי, גם אם מדובר במעגל השני שלו.

צה"ל מסר בתגובה כי "יפעל בנחרצות נגד כל גילוי של סרבנות בקרב חייליו". בהודעה רשמית בעקבות האירועים נמסר כי "חיילי צה"ל אינם רשאים לבחור את משימותיהם, קשות ככל שיהיו... המפקדים הבהירו לחיילים את מהות המשימה וחשיבותה".

ח"כ איתן כבל (העבודה) אמר בתגובה כי "מדובר בסירוב פקודה, השווה ערך לכל סוג סרבנות שהוא". לדבריו, "במערכת צבאית אין מקום לעמדות פוליטיות-אישיות. את אלו ניתן להביע באזרחות בלבד". סגן שר הביטחון לשעבר, אפרים סנה, אמר אף הוא כי יש להתייחס בחומרה לסרבנים וכי יש להוציא לפועל את הפינוי, מאחר ש"חברון היא המקום בו נעשה ניסיון לגבור על שלטון החוק".

מסרבים לפנות יהודים

בין 20 ל-30 חיילים דתיים מיחידת "דוכיפת", הודיעו למפקדיהם שהם מסרבים להחליף חיילי מג"ב במחסומים בגדה, בשל סירובם לסייע בפינוי משפחות יהודיות מהשוק הסיטונאי בחברון, המתוכנן למחר. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל יפעל בנחרצות נגד כל גילוי של סרבנות בקרב חייליו". בהודעה רשמית של צה"ל נמסר כי "חיילי צה"ל אינם רשאים לבחור את משימותיהם, קשות ככל שיהיו... המפקדים הבהירו לחיילים את מהות המשימה וחשיבותה".

לכתבה המלאה