יום אבל לחיזבאללה

חיסולו של עימאד מורנייה, ה"רמטכ"ל" של החיזבאללה, מהווה את המכה הקשה ביותר לארגון מאז חיסול המזכ"ל הקודם בשנת 1992. בחיזבאללה רומזים - נפגע במטרות ישראליות בחו"ל

"בגאווה גדולה אנו מכריזים, כי מנהיג הג'יהאד הגדול של תנועת ההתנגדות האיסלמית בלבנון הצטרף לקדושים. האח המפקד, חאג' עימאד מורנייה הפך לקדוש מידיהם של הציונים הישראלים" - כך נכתב בהודעה שהתפרסמה היום (רביעי) בתחנת הטלוויזיה של החיזבאללה "אל מאנר". מבחינת הארגון מדובר ביום אבל.

האיש הזה, שהתחיל את דרכו בארגון במנגנון פיגועי חו"ל, הפך ברבות הימים למשהו שאפשר לכנות אותו הרמטכ"ל של חיזבאללה. הוא היה הדמות הבכירה ביותר במערך הצבאי של הארגון.

מבחינת חיזבאללה מדובר במכה הקשה ביותר מאז חיסול מזכ"ל חיזבאללה הקודם עבאס מוסאווי בשנת 1992. בארגון רומזים כי תגובת החיזבאללה כלפי ישראל לא תתבטא רק בירי קטיושות לעבר צפון הארץ, אלא גם בפגיעה במטרות ישראליות בחו"ל, כפי שהיה אז.

דיווח ראשוני על האירוע התקבל אמש, אז פורסם כי אדם אחד נהרג ושני בני אדם נוספים נפצעו בפיצוץ מכונית תופת באזור מגורים בדמשק בירת סוריה בשכונת "כפר סוסא". האיזור סמוך לבית ספר איראני. כוחות משטרה שהגיעו לאזור חסמו את הדרכים המובילות לזירת הפיצוץ והטילו סגר על האזור. עדי ראייה שהיו במקום כי המשטרה פינתה במהירות מהאזור את גופת ההרוג ורכב לבן הרוס ולא איפשרה לצלמים ולסקרנים שהתקבצו באיזור להתקרב לזירת הפיגוע.

המטען שהופעל לחיסולו היה מטען מאוד מתוחכם, והוא נהרג במקום. רשת "אל ערבייה" מדווחת כי הלווייתו של מורנייה תתקיים מחר בשכונת הדאחייה בבירות'. הארגון פרסם הודעה לפני זמן קצר, בה קרא לאזרחי לבנון להשתתף בהלווייה. "זה הזמן להרים את הראש בגאווה על גבורתו של השהיד עימאד מורנייה. ולכל אוייבנו אנו אומרים כי נחריף את ההתנגדות למרות התגברות ניסיונות החיסול".