פיגוע דריסה בבנימין: פצוע אנוש מפגיעת מכלית גז, מחבל נוטרל

צעיר כבן 20 נפצע אנושות מפגיעת משאית שהובילה גז סמוך לצומת גבעת אסף, באזור בית אל שבבנימין. המחבל, בן 58 מאזור רמאללה, נוטרל. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה העניקו לצעיר טיפול רפואי שכלל פעולות החייאה. כוחות צה"ל מבצעים חסימות במרחב. נשללה דליפת גז ודלק

זמן צפייה: 01:43

פיגוע דריסה בבנימין: צעיר ישראלי כבן 20 נפצע אנושות הבוקר (רביעי) מפגיעת משאית שהובילה גז סמוך לצומת גבעת אסף שבאזור בית אל, על כביש 60. המחבל, בן 58 מאזור רמאללה, נוטרל בזירה. כוחות צה"ל מבצעים חסימות במרחב, ונשלל החשד לדליפת גז. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה העניקו לצעיר טיפול רפואי ראשוני שכלל פעולות החייאה.

מפרטים ראשוניים עולה כי סמוך ל-10:00 דווח לכוחות הביטחון על משאית שמובילה חומר מסוכן שהאיצה לעבר קבוצת ישראלים שעמדה בתחנת אוטובוס סמוך לגבעת אסף. כאמור, בן 20 נפצע אנושות. הכביש נסגר.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409111054' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הפיגוע בבנימין' poster='' kid='1_y6371nrg' duration='28']

פראמדיקית מד"א, בוסמת לובינר, סיפרה: "הגענו במהירות למקום, ראינו מכלית גז שהתנגשה בתחנת אוטובוס ובסמוך אליה שוכב צעיר כבן 20 כשהוא מחוסר הכרה עם חבלה רב-מערכתית. המחבל נוטרל על-ידי כוחות הביטחון".

יוסי עמר, חובש איחוד הצלה, מסר: "הייתי בסמיכות למקום ונשמעו קולות ירי. הגעתי בזריזות לזירה ונתקלתי במשאית שמובילה גז שלדברי עוברי אורח דרסה הולך רגל. עד כה טופל בזירה נפגע באורח אנוש. המחבל (נהג המשאית) נוטרל".

[brightcove_iframe video_id='-part-2409111021' autoplay='0' credit='דוברות כב"ה מחוז יו"ש' desc='זירת הפיגוע בבנימין' poster='' kid='1_e5un2lbn' duration='8']

סגן-טפסר רוני יעקב, מפקד תחנת מתתיהו בכיבוי והצלה, מסר: "למקום הוזנקו צוותים רבים מתחנה אזורית בנימין. עם ההגעה לזירה, פעלו לוחמי האש בהתאם לאירוע מסוג זה בו יש מעורבות של חומרים מסוכנים. הצוותים פרסו קווי מים, לתיחום הזירה במידה ותיווצר דליפת גז, דבר היכול לסכן את הסביבה עקב הנפיצות של הגז. לאחר מכן שללו הצוותים דליפת גז מהמיכל, וכן דליפת דלק".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409111210' autoplay='0' credit='' desc='ראש מועצת בית אל: "הפיגוע הבא הוא עניין של זמן"' poster='' kid='1_q23f8mk8' duration='81']

שי אלון, ראש מועצת בית אל, אמר בתגובה לפיגוע: "צה"ל חייב להכניס במיידית 3 חטיבות חי"ר אל יו"ש ולנקות את כל האמל"ח, לחסל את תהלוכות הטרור ולהשיב את הביטחון לתושבי יהודה ושומרון. כל זמן שהפלסטינים נעים בחופשיות ברחבי יו"ש - הפיגוע הבא הוא עניין של זמן. עלינו להפתיע את האויב ולא להיות מגיבים כלאחר יד. צה"ל חייב להטיל עוצר על הערים הפלסטיניות ביו"ש, לכתר אותם ולעשות ניקוי מוחלט לטרור".

"הפיגוע הבוקר הוא מתווסף לדרישה שלנו להוציא צו 8 ליו"ש", הוסיף, "חיי תושבי מדינת ישראל חשובים יותר מחופש התנועה של הפלסטינים. אנו דורשים לחזור לעצימות גבוהה במבצע "מחנות קיץ", לשוב לג'נין, טול כרם ולהדרים אל רמאללה וחברון וכל קיני הטרור של חמאס ביו"ש. האיראנים מלהיטים את הגזרה באופן מכוון ועל צה"ל לאמץ אסטרטגיה חדשה לפעול בעוצמה ובנחישות בכל שטחי יו"ש, מצפון השומרון ועד דרום חברון".

זירת הפיגוע בבנימין
זירת הפיגוע בבנימין | צילום: רויטרס
זירת הפיגוע בבנימין
זירת הפיגוע בבנימין | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
כוחות ההצלה בזירת הפיגוע בבנימין
כוחות ההצלה בזירת הפיגוע בבנימין | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מד"א בזירת הפיגוע בבנימין
מד"א בזירת הפיגוע בבנימין | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הפיגוע בבנימין
זירת הפיגוע בבנימין | צילום: דוברות איחוד הצלה
זירת פיגוע הדריסה בצומת גבעת אסף
זירת פיגוע הדריסה בצומת גבעת אסף

ביום ראשון השבוע נרצחו שלושה עובדי מסוף אלנבי בפיגוע ירי במעבר הגבול בין ישראל לירדן. המחבל, שהגיע מירדן במשאית לכיוון המעבר, פתח בירי לעבר כוחות שאבטחו את המקום - וחוסל. בפיגוע נרצחו יוחנן שחורי (61) ממעלה אפרים, יורי בירנבאום (65) מנעמ"ה ואדריאן מרסלו פודסמסר מאריאל.

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע במעבר אלנבי
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע במעבר אלנבי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש פורסם במהדורה המרכזית כי בישיבת הקבינט האחרונה הזהירו בכירי מערכת הביטחון בישראל, בהם שר הביטחון יואב גלנט, ראש שב"כ רונן בר, והרמטכ"ל הרצי הלוי כי המצב בשטחי יהודה ושומרון נמצא על סף פיצוץ, וכי הדבר עלול לעלות ב"מאות הרוגים" בישראל.

במצגת שהציגו לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים, הוצגו נתונים על אודות כמות נשק שנמצאת בשטח, ועל גניבות נשקים. נאמר כי אם המצב יגיע לכדי פיצוץ, הוא יביא לאבדות רבות גם מפיגועי התאבדות. במערכת הביטחון טוענים כי צריך להרגיע את המצב, ועלה נושא העברת הכספים לרשות הפלסטינית, אותה מעכב שר האוצר בצלאל סמוטריץ', וגם נושא סטטוס הקוו בהר הבית, בצל הפעילות המרובה של השר איתמר בן גביר באזור.

הבכירים ביקשו מנתניהו להעביר החלטת ממשלה בעניין, אך נתניהו מסתפק בהודעה פומבית שצריך לעבור דרכו לפני כל עלייה להר הבית. לאחר תשובה זו, מערכת הביטחון בעצם נענתה בשלילה על כל הצעה שהציגה ליושבי הקבינט.