גורמים בחמאס: "סינוואר לא מנותק מתקשורת עם הנהגת התנועה"

מקורות בארגון הטרור אמרו לעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" כי מנהיג חמאס בעזה מעודכן באופן רציף ומתמשך בכל המתרחש ובמיוחד בכל הקשור למו"מ, וכי כל יוזמה שמוצעת נשקלת ונבחנת על-ידו. המקורות לא מסרו האם הוא מסתתר מתחת או מעל פני הקרקע, אך ציינו כי רק שניים או שלושה אנשים יודעים את מקום הימצאו

זמן צפייה: 00:33

מקורות בחמאס ברצועת עזה אמרו היום לעיתון א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי "יכולתו של יחייא סינוואר להסתתר עד כה, ואי יכולתה של ישראל להגיע למקום הימצאו - אין פירושם שהוא מנותק מתקשורת עם הנהגת התנועה - בעזה ומחוצה לה".

המקורות הוסיפו כי סינוואר מעודכן באופן רציף ומתמשך בכל המתרחש ובמיוחד בכל הקשור למשא ומתן, וכי כל יוזמה שמוצעת נשקלת ונבחנת על-ידו, והוא מתייעץ עליה עם הנהגת התנועה בדרכים שונות. עוד הוסיפו המקורות כי סינוואר יצר קשר כמה פעמים עם הנהגת התנועה בחו"ל, במיוחד בתקופות קריטיות במו"מ שהתנהל בתקופה האחרונה, וכן יצר קשר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, לאחר שישראל פגעה בבניו. לפי המקורות סינוואר ניחם אותו, אך המקורות לא מסרו כיצד הדבר התבצע והאם היה זה באופן ישיר או לא.

המקורות לא הכחישו ולא אישרו כשנשאלו האם סינוואר ניצל מניסיונות חיסול ישראלים במהלך המלחמה הנוכחית, ואף לא אם כוחות ישראלים הצליחו להתקרב למקום המצאו במיוחד במהלך הפעולה בח'אן יונס. על פי המקורות, מעגל קטן מאוד של לא יותר משניים או שלושה אנשים לכל היותר הוא זה שיודע את מקום הימצאו ומספק את צרכיו השונים, וכן דואג לתקשורת שלו עם מנהיגי התנועה מבפנים ומבחוץ.

בכירי חמאס ברצועת עזה
סינוואר בכירי חמאס ברצועת עזה (ארכיון)

עוד הוסיפו המקורות כי ישראל לא הצליחה להגיע לרבים מהמנהיגים הבכירים בדרג המדיני והצבאי של חמאס, אך ניסתה להתנקש בחיי חלקם, כאשר חלקם נפצעו, וחלקם שרד ויצא ללא פגע מפעולות הפצצה באזורים ומטרות שונות, אך הוסיפו כי "סינוואר אינו ביניהם". המקורות לא מסרו האם סינוואר מסתתר מתחת או מעל פני הקרקע.