כשנה לאחר הטבח: בישראל בודקים האם סינוואר חוסל בתקיפה בעזה

אחרי שלאורך המלחמה חוסלו שורת בכירים בחמאס, בהם אסמאעיל הנייה ומוחמד דף, נבדקת כעת האפשרות כי מנהיג ארגון הטרור, מאדריכלי הטבח הרצחני ב-7 באוקטובר - חוסל בתקיפה של חיל האוויר ברצועה. בכירים במערכת הביטחון: "אין מידע לפיו אכן חוסל"

זמן צפייה: 02:35

אחרי שורת חיסולים דרמטיים בחמאס: בישראל בודקים אם מנהיג ארגון הטרור יחיא סינוואר, מאדריכלי הטבח הרצחני ב-7 באוקטובר, חוסל בתקיפה של חיל האוויר ברצועה. כך פורסם הערב (ראשון). לפי שעה, הסבירות לכך שסינוואר נפגע מוגדרת ברמה נמוכה, ובכירים במערכת הביטחון מיהרו להבהיר כי "אין מידע לפיו סינוואר חוסל". כמו כן, מצה"ל נמסר כי "אין בידינו מידע המאשר או מפריך את הדבר".

הסברה על כך שמנהיג חמאס נפגע בתקיפות צה"ל בעזה החלה בישראל לאחר שבמשך זמן רב הוא היה "מנותק קשר", ולא הגיב לשום מסרים שהועברו אליו מגורמים שונים בעניין המגעים לעסקה להשבת החטופים והפסקת אש ברצועה.

חיסול אסמאעיל הנייה
אסמאעיל הנייה | צילום: רויטרס
מוחמד דף. חוסל
מוחמד דף. חוסל

בסוף חודש יולי הודיע חמאס כי ראש הלשכה המדינית של הארגון אסמאעיל הנייה חוסל בטהרן, בתקיפה שמיוחסת לישראל, זאת לאחר שהשתתף בטקס השבעת נשיא איראן החדש מסעוד פזשכיאן. יממה אחרי החיסול בלב טהרן, דובר צה"ל הודיע באופן רשמי על חיסולו של מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, בתקיפה שבוצעה בח'אן יונס כשלושה שבועות לפני כן.

אברהים עקיל והבניין ההרוס בדאחייה
אברהים עקיל והבניין ההרוס בדאחייה | צילום: רויטרס

ביום שישי אישר צה"ל כי תקף בשעות אחר הצהריים "באופן ממוקד" בשכונת הדאחייה - מעוז חיזבאללה בביירות - וחיסל את איבראהים עקיל, ראש מערך המבצעים ומפקד 'כוח רדואן' של חיזבאללה, במהלך פגישה עם מפקדי היחידה. יממה אחרי החיסול המהדהד, צה"ל אישר כי בתקיפה חוסלו 15 בכירים נוספים מחיזבאללה - ובהם מפקדים בשרשרת הפיקוד של 'רדואן'. מהצבא נמסר כי "עקיל והמפקדים שחוסלו בתקיפה היו אחראים על תכנון, קידום והוצאה לפועל של מאות מתווי טרור לעבר מדינת ישראל, בהם תכנון התוכנית הרצחנית לפשיטה על יישובי הגליל".

עקיל נחשב מזה שנים לדמות בולטת בחיזבאללה. הוא חבר בכיר במועצת הג'יהאד, המפקחת על הפעולות הצבאיות של ארגון הטרור, וכאמור מפקד כוח רדואן ומערך המבצעים - והוא אף נחשב לרמטכ"ל הארגון בפועל, בייחוד לאחר חיסולו של פואד שוכר לפני כחודשיים. בנוסף, הוא נחשב כעוזר המקורב מאוד למזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה.