החשבונות הפתוחים של ישראל: אלו החיסולים שנותרו ללא תגובה

אחרי נקמת חיזבאללה על חיסול רמטכ"ל הארגון, פואד שוכר, נותרו מספר חיסולים עליהם עדיין לא הגיעה תגובה. הבכירים שחוסלו - והסבירות לתגובות נוספות

זמן צפייה: 02:09

מאז יולי, המודיעין הישראלי וצה"ל הצליחו להוציא לפועל שורה של חיסולים משמעותיים שעדיין נותרו בגדר חשבונות פתוחים. היום (ראשון) הגיב חיזבאללה על חיסולו של רמטכ"ל הארגון, פואד שוכר, על אף שמזכ"ל ארגון הטרור חסן נסראללה טען שאם לא יהיו מרוצים מתוצאותיה - ישמרו להם את זכות התגובה. אלו החיסולים שאויבינו לא נקמו עליהם - והסבירות שיעשו זאת.

ב-13 ביולי, בח'אן יונס, צה"ל ושב"כ הצליחו להגיע אל האיש שמנסים לחסל כבר שלושים שנה ויותר - מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס. עד היום חמאס לא מצליח לנקום על החיסול של דף, המשמעותי ביותר בזרוע הצבאית של הארגון מאז 7 באוקטובר.

בניין בעכו שנפגע במתקפת הרקטות של חיזבאללה
בניין בעכו שנפגע במתקפת הרקטות של חיזבאללה, בתגובה על חיסולו של רמטכ"ל הארגון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

נעבור לליל החיסולים יוצא הדופן ב-31 ביולי, בו ישראל נפטרה מרמטכ"ל חזבאללה פואד שוכר, הנקרא גם חאג' מוחסיין, וראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה - על פי פרסומים זרים. החיסול של שוכר הדהד ברחבי לבנון - מטוסי קרב של חיל האוויר, חיסלו אותו בחימושים מדויקים בבניין בדאחייה בביירות.

צה"ל קיבל אחריות על הפעולה כמעט מיד, ונסראללה הבטיח שארגונו ינקום. לכן, הוכנה התוכנית שראינו יוצאת לפועל לפנות בוקר בדרום לבנון. שבע שעות לאחר מכן אירע חיסול הרבה יותר מסתורי בטהרן. אורח המשטר, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, נהרג מפיצוץ מטען במתקן הארחה של משמרות המהפכה.

בית ההארחה בו חוסל אמסאעיל הנייה
בית ההארחה בו חוסל אמסאעיל הנייה

במקרה הזה, לא מדובר בתקיפה אווירית אלא בפעולה שיצאה לפועל בעזרת סייענים ממשמרות המהפכה. לכן האיראנים עדיין לא החליטו כיצד לנקום על החיסול הזה. לזה תוסיפו את חיסולו של סאלח אל-עארורי בשני בינואר, מראשי חמאס חו"ל שחוסל גם הוא בביירות - וגם עליו חמאס וחיזבאללה לא נקמו עד היום. כך שאנחנו רואים שהצד השני מחזיק בלא מעט חשבונות פתוחים שהוא לא מצליח ליישב אל מול ישראל.