סערת ההיסעים לבסיסים: במשרדי הממשלה מעבירים אחריות

לאחר שהתברר כי לא הוקצו היסעים לחיילים כדי להגיע לבסיסים בצפון ובדרום במהלך החג, אנשי מילואים רבים העלו טענות על חוסר תפקוד של משרד התחבורה, שבתגובה סירב לקבל אחריות על הסוגיה. בעקבות זאת, צה"ל ומספר גופים נוספים מצאו פתרון והודיעו כי יארגנו הסעות באופן עצמאי

זמן צפייה: 02:19

סערת הסעת חיילי המילואים לצפון: במהלך החג אנשי מילואים רבים העלו טענות על חוסר תפקוד של משרד התחבורה, לאחר שהתברר כי לא הוקצו היסעים אל הבסיסים בצפון ובדרום. במשרד התחבורה בתגובה סירבו לקבל אחריות על הסוגיה ונטען כי מדובר באחריות של משרד הביטחון. בעקבות זאת, צה"ל וגורמים אחרים הרימו את הכפפה ואירגנו היום (שישי) הסעות באופן עצמאי.

מצה"ל נמסר כי יופעל מערך היסעים מוגבר, גם בחג ובשבת. הוקצו מאות אוטובוסים לצרכים השונים, ומשרתי המילואים הופנו לנקודות איסוף ברחבי הארץ. עוד נמסר: "ניתן להפעיל מוניות בהתאם לדרישת היחידות על מנת להסיע חיילים בסדיר ובמילואים במקרים בהם נדרש פתרון זה".

חיילים בתחנת אוטובוס
חיילים בתחנת אוטובוס | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

גם בתנועת "אחים לנשק" החלו להפעיל מערך היסעים למען מילואימניקים הכולל אוטובוסים ורכבים פרטיים של מתנדבים. מוקדם יותר היום עדכנה התנועה כי אין צורך במתנדבים נוספים לאחר שבפרק זמן קצר בעלי רכב רבים נרתמו לסייע בשינוע חיילי המילואים לבסיסים.

עוד נמסר: "פעם נוספת מראה עם ישראל כי ערבות הדדית היא הכוח המניע שזורם בעורקיו ויחד לא נשאיר אף חייל מילואים ללא דרך הגעה לבסיס. אנו קוראים לציבור, אין צורך במתנדבים נוספים כרגע. שמרו את העוצמות האדירות שלכם וסייעו בהמשך במה שתוכלו".

כמו כן, בעיריית תל אביב-יפו הקצו אוטובוסים ממערך ההיסעים להסעת חיילי סדיר ומילואים במהלך סוף השבוע מתל אביב לחיפה ולבאר שבע וחזור.