גלנט לאוסטין: "האפשרות להסדרה בצפון חולפת, הכיוון ברור"

ברקע המשך הירי מלבנון, אמר שר הביטחון למקבילו האמריקני כי "חיזבאללה ממשיך לקשור את עצמו לחמאס. האפשרות להסדרה בצפון חולפת - והכיוון ברור". לדבריו, "בכל מצב נמשיך לפעול לפירוק חמאס והשבת החטופים". על תוקפנות החות'ים: "ישראל כבר הוכיחה איך היא פוגעת בגורמי טרור"

זמן צפייה: 00:17

שר הביטחון יואב גלנט שוחח בלילה (בין ראשון לשני) עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. הוא אמר כי ישראל מחויבת להזחזיר את תושבי הצפון לבתיהם על רקע המשך הירי מלבנון – והדגיש כי "חיזבאללה ממשיך לקשור את עצמו לחמאס. האפשרות להסדרה בצפון חולפת – והכיוון ברור".

השניים שוחחו גם על המאמצים להגעה למתווה להשבת החטופים. שר הביטחון אמר לעמיתו האמריקני: "בכל מצב, מערכת הביטחון תמשיך לפעול לפירוק החמאס ולהשבת החטופים המוחזקים בשבי החמאס ברצועת עזה - בכל דרך". כמו כן, דנו גלנט ואוסטין בתוקפנות של החות'ים - ושר הביטחון אמר כי "מדובר באיום על האזור כולו. ישראל כבר הוכיחה כיצד היא פועלת נגד גורמי הטרור המנסים לפגוע בה".

נתניהו ונסראללה
נתניהו ונסראללה | צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, אמש דווח בחדשות 13 דבר המחלוקת בצמרת המדינית והביטחונית סביב האפשרות כי ישראל תיזום מלחמה רחבה בצפון, בצל דרישת תושבי הצפון להחרפת התגובה נגד חיזבאללה בתקווה להחזיר את השקט לגבול.

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, סבור כי ייתכן שקיים צורך במלחמה קרקעית בשטחה של השכנה מצפון, אך הוא איננו להוט להוציא לתת את הפקודה בטווח הזמן הקרוב. לכן, הלוי לא מקרין לדרג המדיני את אותה תחושת הלחץ שמעביר גורדין.

שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי
שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: שירה קינן, משרד הביטחון

מנגד, שר הביטחון יואב גלנט לא שולל על הסף את האפשרות כי ישראל תאלץ לצאת למלחמה גדולה בלבנון, אך הוא מתנגד שהדבר ייעשה כעת. לפיו, ישראל צריכה לסיים את פעילותה ברצועת עזה ולהשקיע את משאביה בהחזרת החטופים.

באמצע ניצב ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששומר את הקלפים קרוב לחזה. כלפי חוץ נתניהו מביע תמיכה בעמדת האלוף גורדין, והוא משדר בדיונים הביטחוניים מסרים לפיהם הוא פועל לקביעת תאריך עבור פתיחתה של מערכה משמעותית מול חיזבאללה. עם זאת, ישנם גורמים המביעים ספקות בנוגע לכוונותיו של ראש הממשלה.