צה"ל מאשר: חיסלנו בכיר בחיזבאללה; מטחים ושריפות בצפון

צה"ל הודיע כי חיסל את מפקד יחידת "עזיז" בחיזבאללה, אבו נעמא-נאסר, בתקיפה מהאוויר באזור צור. גלנט בגבול עזה, באיתות לחיזבאללה: "מכים אותו קשות בכל יום, הטנק שייצא מרפיח יכול להגיע עד לליטני". רצף אזעקות ומטחים לצפון

זמן צפייה: 05:39

על-פי דיווח בעיתון "אל-חדת'" הסעודי, מפקד יחידת "עזיז" בארגון הטרור חיזבאללה חוסל היום (רביעי) בתקיפה מהאוויר המיוחסת לישראל באזור העיר צור שבדרום לבנון. לפי הדיווח, כטב"ם תקף רכב באזור אל-חוש, דרומית-מזרחית לעיר סורא. אדם נוסף נפצע בתקיפה.

כמו כן, לפי מקורות שצוטטו בעיתון, המפקד הבכיר ידוע בכינוי "אבו נעמא-נאסר", והוא מהעיירה חדאת'א שבדרום לבנון.

Husalu

בתוך כך, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה תשתיות טרור של חיזבאללה במרחבים בליידא, יארון וטיר חרפא שבדרום לבנון, ומדובר צה"ל נמסר כי בנוסף תקפו מטוסי קרב מבנה צבאי של הארגון במרחב עיתרון. עוד במהלך הלילה, צה"ל תקף בארטילריה להסרת איום במרחבים לבונה ושיחין.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407031427' autoplay='0' credit='' desc='תקיפת הרכב באזור צור' poster='' kid='1_ap1ytis6' duration='3']

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, אמר אמש כי הפסקת אש בגבול לבנון תושג רק לאחר הפסקת אש ברצועת עזה. "אם המלחמה בעזה תיעצר - נפסיק את הלחימה בלי דיונים", אמר. עם זאת, הוא הוסיף בריאיון ל-AP כי הוא "לא מאמין" שלישראל יש את היכולת לפתוח במלחמה רחבה בעת הזו: "גם אם היא מתכוננת לפתוח במבצע מוגבל בלבנון - הוא לא יישאר כך והוא יתרחב למלחמה".

דיפלומטים מערביים שצוטטו מוקדם יותר השבוע בעיתון "בילד" הגרמני טענו כי ייתכן שישראל תפלוש לדרום לבנון כבר בעוד כשבועיים, בחלקו השני של חודש יולי. במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז אמש על מעבר לשלב הבא בלחימה ברצועת עזה: "חזרתי אתמול מסיור באוגדת עזה, ראיתי שם הישגים גדולים מאוד של לחימה שמתבצעת ברפיח. אנחנו מתקדמים לסיום שלב החיסול של צבא הטרור של חמאס, יהיה עוד המשך להכות בשארים שלו".