שיגורים למרכז הארץ; נתניהו: "נכה בחיזבאללה - גם בביירות"

יורטו שלושה שיגורים שחצו מלבנון לעבר גוש דן, ילדה נפצעה בינוני מפגיעת רכב בדרך למרחב מוגן וגבר נפצע קשה כשניסה לרדת מגג ביתו. צה"ל הודיע כי ראש המערך האווירי של חמאס חוסל בחודש שעבר. מפקד מערך הנ"ט של כוח רדואן חוסל בתקיפה אווירית בנבטיה. הותרו לפרסום שמותיהם של 4 חיילים שנהרגו מפגיעת הכטב"ם בבא"ח גולני, כמו גם שמו של חלל שנהרג ברצועת עזה | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-374 למלחמה: בבוקר שאחרי פגיעת הכטב"ם בחדר האוכל בבא"ח גולני סמוך לבנימינה, דובר צה"ל התיר היום (שני) לפרסום את שמותיהם של ארבעת החיילים שנהרגו באירוע: סמל עומרי תמרי ממזכרת בתיה, סמל יוסף הייב מטובא זנגריה, סמל יואב אגמון מבנימינה-גבעת עדה וסמל אמיתי אלון מרמות נפתלי - כולם בני 19. עוד 58 חיילים נפצעו, מתוכם 8 במצב קשה. עוד הותר לפרסום שמו של חייל צה"ל שנפל בקרבות בדרום רצועת עזה, סמל קורן ביתן, בן 19 מראש העין, לוחם בגדוד 450 (הכשרת מפקדי כיתות) של חטיבת ביסל"ח, ששירת כלוחם בגדוד דוכיפת (94) בחטיבת כפיר.

מהתחקיר הראשוני של צה"ל על אירוע פגיעת הכטב"ם עולה כי חיל האוויר איבד את הקשר עם כלי הטיס העוין בזמן שטס בשמי חיפה, חצי שעה לפני שפגע במטרה, וההערכה הייתה או כי התרסק, או כי היה מדובר בציפור. עוד עולה כי חיזבאללה כיוונו את הכטב"ם באופן מדויק לעבר חדר האוכל של הבסיס.

במהלך היום המשיכה הלחימה בדרום לבנון, וכך גם השיגורים לעבר הצפון, כשאזעקות הופעלו בין היתר בחיפה, בעכו ובאזור כרמיאל. בנוסף, הופעלו אזעקות גם באזור נתניה ועמק חפר ובהמשך גם בגוש דן, בשרון ובשומרון. ילדה נפצעה בינוני מפגיעת רכב בכביש 4 בדרך למרחב מוגן, גבר נפצע קשה כשניסה לרדת מגג ביתו. ב"וושינגטון פוסט" פורסם הערב כי נתניהו אמר לארה"ב שישראל לא תתקוף מתקני גרעין ונפט. בקטר דווח כי המגעים לעסקת חטופים יוקפאו עד אחרי הבחירות בארה"ב.

[timeline id="6577" name="חרבות ברזל - יום 374"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, עלי מוגרבי, רביב דרוקר, מוריה אסרף, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, הילה אלרואי, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, רועי ינובסקי, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, חן זנדר, נעם גולדברג, סיון אלקלק, לירון שמם, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו