צה"ל פושט על שג'אעיה, תושבים נמלטו: "התפנו מיד דרומה"

לפי דיווחים בעזה, צה"ל החל בפשיטה קרקעית באזור. תושבים תועדו נמלטים. דובר צה"ל בערבית לתושבים: "למען ביטחונכם - התפנו מיד דרומה". גורמים מצריים: "ישראל הודיעה שתוציא בקרוב כוחות מרפיח - לקראת שלב ג' בלחימה"

זמן צפייה: 00:24

לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל החל היום (חמישי) בפשיטה קרקעית נרחבת על שכונת שג'אעיה שבצפון הרצועה. עשרות תושבים תועדו נמלטים מהמקום. במקביל, גורמים במצרים אמרו כי "ישראל הודיעה לקהיר שתוציא בשעות הקרובות כוחות מרפיח - לקראת שלב ג' בלחימה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406271257' autoplay='0' credit='' desc='תקיפות בשג′אעיה' poster='' kid='1_iotyftf1' duration='6']

דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, פנה לתושבי שג'אעיה וביקש מהם לעזוב את השכונה בעקבות כניסת כוחות צה"ל למקום. "למען ביטחונכם, עליכם להתפנות מיד דרומה ברחוב סלאח א-דין לאזור ההומניטרי".

פעילות הכוחות ברפיח
כוחות צה"ל ברפיח | צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מחבלים ששהו במתחם בבית ספר "אל חסנא" במרחב ח'אן יונס. בית הספר שימש כמפקדה של ארגון הטרור חמאס, ממנה מחבלי חמאס תכננו, הכווינו והוציאו לפועל מתווי טרור רבים נגד כוחות צה"ל הפועלים ברצועה. מצה"ל נמסר כי "התקיפה תוכננה ובוצעה בקפידה, תוך שימוש בחימוש מדויק והימנעות ככל הניתן מפגיעה בבלתי מעורבים".

תקיפה בשג'אעיה, צפון הרצועה
תקיפה בשג'אעיה, צפון הרצועה

בתוך כך, טרם המראתו לביקורו הרשמי בוושינגטון, שר הביטחון יואב גלנט אמר כי בפגישותיו עם מזכיר ההגנה, מזכיר המדינה ובכירים נוספים בממשל האמריקני, הם ידונו בחזית עזה ובחזית לבנון, והוסיף: "יש להן חשיבות מכרעת בעת הזאת. אנחנו ערוכים לכל פעולה שתידרש – גם בעזה, גם בלבנון וגם במקומות נוספים".

"למעבר לשלב ג' ברצועת עזה יש חשיבות גבוהה", הוסיף שר הביטחון, "אדון עם בכירי הממשל האמריקני על המעבר הזה, על האופן שבו הוא יכול לאפשר גם דברים נוספים, ואני יודע שאנחנו נגיע לשיתוף פעולה הדוק בין ישראל לבין ארצות הברית גם בנושא הזה".