בכיר בבית הלבן: ביידן ונתניהו צפויים להיפגש בוושינגטון

בכיר בבית הלבן אמר לחדשות 13 כי נשיא ארצות הברית וראש הממשלה ייפגשו במהלך הביקור של נתניהו בוושינגטון. הבכיר הוסיף כי "הנשיא מכיר את נתניהו כבר שלושה עשורים", ואמר כי "עדיין אין לנו על מה להכריז"

זמן צפייה: 00:22

בכיר בבית הלבן אמר הבוקר (רביעי) לחדשות 13 כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגשו במהלך הביקור של נתניהו בוושינגטון בעוד כשלושה שבועות, בו הוא צפוי לנאום בקונגרס. הבכיר הוסיף כי "הנשיא מכיר את נתניהו כבר שלושה עשורים", ואמר כי "עדיין אין לנו על מה להכריז".

כזכור, לפני כשבועיים דווח בחדשות 13 כי בממשל האמריקני נערכים לנאומו המתוכנן שלנתניהו בפני שני בתי הקונגרס, מתוך חשש כי הוא עשוי לעורר פרובוקציות ולבקר במהלך דבריו את הנשיא ביידן - בעת בה הוא מתמודד לכהונה שנייה בבית הלבן.

החששות לקראת ביקורו של נתניהו בוושינגטון גברו בקרב בכירים בממשל בעקבות הסרטון שפרסם ראש הממשלה, בו ביקר באנגלית את את ארצות הברית והאשים את הבית הלבן בעיכוב משלוחי נשק לישראל.

הנשיא ביידן בפגישתו עם נתניהו בתל אביב
הנשיא ביידן בפגישתו עם רה"מ נתניהו בתל אביב, אוקטובר 2023 | צילום: רויטרס

"הסרטון של נתניהו לא סייע כלל, אך הוא עלול להפוך את המצב לגרוע בהרבה כאשר ינאם בפני הקונגרס", ציין בכיר אמריקני שצוטט בדיווח של "פוליטיקו". גורם אחר בממשל האמריקני הבהיר: "אף אחד לא יודע מה הוא עומד להגיד".