נשיא קפריסין על איומי נסראללה: "לא חלק מהסכסוך שלו עם ישראל"

שעות אחרי שמזכ"ל חיזבאללה איים על קפריסין כי היא "עלולה להיות חלק מהמלחמה" אם תסייע לישראל במצב של מערכה רחבה מול לבנון - אמר הנשיא ניקוס כריסטודולידיס: "אמירות נסראללה לא משקפות את המציאות. אנחנו לא מעורבים בשום סכסוך צבאי"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס | צילום: רויטרס

נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס הגיב הערב (רביעי) לאיומיו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה על מדינתו באם תתערב במלחמה ותסייע לישראל, ואמר כי "קפריסין לא מעורבת בשום סכסוך צבאי, וממצבת את עצמה כחלק מהפתרון ולא הבעיה".

הנשיא אמר כי דבריו של נסראללה מטרידים מאוד, אך הוסיף כי "אמירות כאלה אינן משקפות את המציאות. קפריסין לא משתתפת בשום התקשרות צבאית בנושא המלחמה". עוד טען כריסטודולידיס: "המסדרון ההומניטרי שלנו הוא עדות למחויבות שלנו לשלום ויציבות".

מנהיג החיזבאללה, סיד חסן נסראללה מדבר בשידור חי
מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה | צילום: רויטרס

נסראללה איים על קפריסין בנאום שנשא מוקדם יותר היום, בו טען כי "אם היא תפתח במלחמה את נמלי התעופה שלה לישראל - נתייחס אליה כמעורבת במערכה". זאת, לטענתו, בעקבות מידע שיש בידיו, לפיו "במקרה של מלחמה בה נתקוף את שדות התעופה והנמלים בישראל, הם ישתמשו בשדות התעופה של קפריסין".

כמו כן, נסראללה שיגר בנאומו מספר איומים לעבר ישראל, ובין היתר אמר כי "יש חשש גדול אצל ישראל מפלישה של חיזבאללה לאזור הגליל" - ואף איים: "זו אפשרות שקיימת ונוכחת בתרחיש של מלחמה בצפון".

הרמטכ"ל בגבול הצפון
הרמטכ"ל בגבול הצפון

"ברשותנו נשק חדש שטרם נעשה בו שימוש. האויב יודע שהכנו את עצמנו לימים הקשים ביותר. הוא יודע שמה שהכנו לו הוא חסר תקדים, ולכן הוא מורתע. האויב יודע שלא יהיה שום מקום שיחמוק מהטילים והכטב"מים שלנו", אמר מזכ"ל חיזבאללה, שהוסיף: "ישראל יודעת שמה שמחכה לה בים התיכון 'גדול מאוד', ואם תיפתח במלחמה על לבנון - כל הנמלים והספינות שלה יהיו תחת איום".

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, אמר במקביל כי "אנחנו מחזיקים אצלנו יכולות חזקות יותר לאין שיעור, שאני חושב שהאויב יודע רק על מקצתם - ויפגוש אותם כשצריך ובזמן הנכון".