פומפאו: "לשכנע את העולם שישראל צריכה לסיים את משימתה בעזה"

מזכיר המדינה בממשל טראמפ תקף בוועידת MEAD בוושינגטון את ממשל ביידן - וטען שהם לא יתמכו בתקיפת איראן: "יגידו שהדבר עלול ליצור מלחמת עולם שלישית; טראמפ יספק את העזרה הנדרשת"

מייק פומפאו בוועידת MEAD
מייק פומפאו בוועידת MEAD | צילום: איציק בלניצקי

ברקע מסע הבחירות בארצות הברית ויממה לפני העימות בין המתמודדים - הנשיא לשעבר דונלד טראמפ וסגנית הנשיא קמלה האריס - מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו התראיין היום (שני) בוועידת MEAD המתקיימת בוושינגטון לברק רביד - והתייחס בהרחבה לסוגיות הבוערות במזרח התיכון.

פומפאו התייחס למלחמה בעזה, ורמז כי ממשל טראמפ יסייע יותר לישראל מאשר ממשל ביידן: "צריך להתמקד בלנצח, על ידי כך שנוודא שישראל תוכל למצוא פתרון לבטחונה - הסדר ביטחוני בעזה ששונה ביסודו מזה שקיים מתחילת שנות האלפיים. צריך לשכנע את העולם שישראל צריכה לסיים את משימתה - סיפוק ביטחון הולם שימנע ממה שקרה ב-7 באוקטובר לקרות בשנית".

כמו כן, מזכיר המדינה בתקופת טראמפ טען כי אם ייקרא לשרת את ארצות הברית בשנית - הוא יתייצב: "כשנקרית בדרכך ההזדמנות לשרת - אתה אומר כן. אם טראמפ יהיה הנשיא, והוא ימצא מקום בשבילי, אני מאמין שאוכל להיות מועיל. כל מי שיחזור לשרת יחזור קצת יותר חכם משהיה".

דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בניו ג'רזי
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

זאת ועוד, פומפאו טען כי ממשל טראמפ יעמוד לצד ישראל מול איראן - בניגוד לממשל ביידן: "אם ישראל תחליט לפעול נגד איראן, יש שני תרחישים: שממשל ארצות הברית יגיד לישראל שלא יעזו לפעול נגד איראן, או שהממשל יגיד 'לכו על זה'. ממשל ביידן יטען שזה ייצור מלחמת עולם שלישית, וממשל טראמפ יגיד שהוא פה לספק את העזרה שצריך, ואפילו לעשות יותר".

הנשיא ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

הוא הוסיף: "יש הנחה אמריקאית נאיבית שאנחנו לעיתים נופלים בה, שטוענת שכולם רוצים שלום, כשעובדתית זה לא חלק מהאינטרס האיראני. האינטרס העליון של האיראנים הוא שהקונפליקט ימשך. אנחנו חייבים לשנות את זה. האיראנים לא יוכלו להמשיך את מה שהם עושים היום - להחזיק את אמריקה כבני ערובה ולהרוג אמריקאים בעזה. הם לא יוכלו לתמוך יותר בטרוריסטים הנקראים חמאס. כשממשל טראמפ היה מאוחד עם ישראל והיו לנו שותפים נהדרים באזור, הם לקחו אותנו ברצינות".

עוד טען: "אני מהמר שמי שחי במזרח התיכון מקווה שדונלד טראמפ יבחר שוב, בגלל הסבירות ההולכת וגוברת להיות בטוח ומוגן, והאפשרות לחיים יותר שלווים ויציבים במזרח התיכון. זאת לעומת מה שאנו רואים היום - כאוס במזרח התיכון, מדינות המפרץ שבכנות כבר לא סומכות עלינו, האומה הישראלית סובלת. כל מה שהנשיא וסגנו מדברים עליו הוא הדרישה להפסקת אש - בזמן שסינוואר רוצח ישראלים".

Whatsapp Image 2023 04 27 At 1
שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר ומיוזמי ועידת MEAD, טום ניידס | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועידת MEAD היא אירוע גלובלי א-פוליטי אשר נערך השנה לראשונה בוושינגטון DC ומהווה במה לדיאלוג אסטרטגי בין המזרח התיכון וארה"ב. נשיאי הוועידה טום ניידס, דייוויד פרידמן, דניס רוס ואליוט אברמס, יארחו במהלכה סדרת דיוני עומק גיאו-פוליטיים העוסקים בדינמיקה האזורית המתפתחת, בהשתתפות מנהיגים בכירים מארצות הברית, ישראל ומדינות ערב המתונות, לצד בכירים בתחומים שונים בהם: ביטחון, כלכלה, דיפלומטיה וממשל, אקדמיה, מכוני מחקר ותקשורת.