גלנט המריא לוושינגטון: "הפגישות עם בכירי הממשל - מכריעות לעתיד המלחמה"

שר הביטחון יצא לביקור רשמי בארצות הברית בהזמנת מזכיר ההגנה לויד אוסטין, ולפני המראתו הוא אמר: "ארה"ב היא בעלת הברית החשובה והמרכזית ביותר שלנו והקשרים בינינו חשובים במיוחד, אולי יותר מאשר אי פעם, בימים האלה". במוקד הנסיעה: המשך הפעולות הנדרשות במלחמה והמאמצים להשבת החטופים

זמן צפייה: 00:58

שר הביטחון יואב גלנט המריא הלילה (ראשון) לביקור רשמי בוושינגטון, לאחר שהוזמן על ידי מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, ולפני המראתו הוא אמר: "ארצות הברית היא בעלת הברית החשובה והמרכזית ביותר שלנו והקשרים בינינו חשובים במיוחד, אולי יותר מאשר אי פעם, בימים האלה".

"אפגוש בארצות הברית את מזכיר ההגנה, את מזכיר המדינה ובכירים נוספים בממשל האמריקני", אמר  גלנט, "בפגישות האלה אדון על הקורה בחזית עזה, בחזית לבנון - יש להן חשיבות מכרעת בעת הזאת. אנחנו ערוכים לכל פעולה שתידרש – גם בעזה, גם בלבנון וגם במקומות נוספים".

"למעבר לשלב ג' ברצועת עזה יש חשיבות גבוהה", הוסיף שר הביטחון, "אדון עם בכירי הממשל האמריקני על המעבר הזה, על האופן שבו הוא יכול לאפשר גם דברים נוספים, ואני יודע שאנחנו נגיע לשיתוף פעולה הדוק בין ישראל לבין ארצות הברית גם בנושא הזה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406230758' autoplay='0' credit='שחר יורמן' desc='גלנט לפני ההמראה: "אנחנו ערוכים לכל פעולה שתידרש"' poster='' kid='1_9eopl52o' duration='72']

מלשכת השר נמסר כי במוקד הנסיעה "דיונים על המשך הפעולות הנדרשות להשגת מטרות המלחמה, המאמצים המדיניים להשבת החטופים, הצעדים הנדרשים לחיזוק היציבות האזורית, ושיתופי הפעולה בין מערכת הביטחון לממשל האמריקני, בדגש על תהליכי ההצטיידות והקרנת העוצמה המשותפת, לשימור יתרונה האיכותי של ישראל במזרח התיכון".

שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה לויד אוסטין
שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה לויד אוסטין (ארכיון) | צילום: אלעד מלכה

לשר הביטחון יתלוו בנסיעתו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, ראש מטה שר הביטחון, שחר כץ, המזכיר הצבאי לשר הביטחון, תת-אלוף גיא מרקיזנו, וראש האגף הביטחוני מדיני במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') דרור שלום.