חרף ההסלמה בצפון: נתניהו צפוי לצאת לאו"ם

אחרי שדחה את טיסתו ביממה בעקבות הלחימה נגד חיזבאללה, ראש הממשלה מתכנן לצאת מחר לניו יורק במטרה לנאום בפני העצרת הכללית ביום שישי - ולהישאר שם בסוף השבוע. בסביבתו מתעקשים כי האירוע חשוב מבחינה הסברתית, אך עם זאת יש לציין כי מועד הנאום, בשלהי העצרת, לא צפוי לגרור סיקור משמעותי - ולא יאפשר לו להפגש עם מנהיגים משמעותיים, ובראשם הנשיא ביידן

זמן צפייה: 02:18

ראש הממשלה בנימין נתניהו דבק בכוונתו לצאת לניו יורק מחר בערב (רביעי) במטרה לנאום בפני העצרת הכללית של האו"ם בשישי, חרף ההסלמה המשמעותית שנרשמה בימים האחרונים בחזית הצפונית והלחימה העצימה של ישראל נגד חיזבאללה.

בשל המצב הביטחוני, נתניהו כבר דחה את המראתו לארה"ב בשתי יממות. עם זאת, בסביבתו של ראש הממשלה מבהירים כי הוא מתעקש לנאום במטה האו"ם, ובעקבות זאת יעביר את סוף השבוע בניו יורק.

מקורבים לנתניהו מסבירים כי לנאום הצפוי ישנה חשיבות הסברתית, ברקע הביקורת הקשה שנמתחת על ישראל בעולם בכלל, ועל במת האו"ם בפרט. אלא שמועד הנאום של ראש הממשלה, המאפשר לו להישאר בניו יורק בעקבות כניסת השבת, לא צפוי למשוך סיקור בינלאומי משמעותי, והוא יתקיים בשעת בוקר מוקדמת בארצות הברית.

נתניהו באו"ם
נתניהו באו"ם | צילום: רויטרס

בנוסף, העובדה כי נתניהו ינאם בשלהי העצרת הכללית לא תאפשר לו להיפגש עם מנהיגים משמעותיים, שכבר יעזבו את העיר בעת הגעתו. בראשם, הנשיא ג'ו ביידן - שנאם היום בפני העצרת, אך ביום שישי כבר יהיה בחזרה בוושינגטון.