ארה"ב לחיזבאללה: "אל תסמכו על כך שנוכל למנוע מישראל לתקוף"

בכירים בארה"ב העבירו מסר לחיזבאללה שלפיו על ארגון הטרור "לא לסמוך על כך שוושינגטון תוכל למנוע מישראל לתקוף" בלבנון. כך דווח ב"פוליטיקו". לפי הדיווח, המסר החריג מממשל ביידן נועד להוריד את גובה הלהבות בין ישראל ללבנון במטרה למנוע הסלמה רחבה יותר, שעלולה להידרדר למערכה אזורית

הנשיא ביידן, רה"מ נתניהו, נסראללה, חיזבאללה, לבנון, ארצות הברית
הנשיא ביידן, רה"מ נתניהו, נסראללה | צילום: רויטרס

בכירים בארה"ב העבירו מסר לחיזבאללה שלפיו על ארגון הטרור "לא לסמוך על כך שוושינגטון תוכל למנוע מישראל לתקוף" בלבנון. כך דווח ב"פוליטיקו". שני גורמים אמריקנים אמרו כי המסר הועבר דרך מתווכים, שכן ארה"ב לא מנהלת מגעים עם ארגון טרור.

לפי הדיווח, המסר החריג מממשל ביידן נועד להוריד את גובה הלהבות בין ישראל ללבנון במטרה למנוע הסלמה רחבה יותר, שעלולה להידרדר למערכה אזורית. "ישראל צריכה לעשות מה שעליה לעשות", אמר גורם במשרד ההגנה האמריקני.

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נועד אמש עם שר הביטחון יואב גלנט. השניים דנו במאמצים המתמשכים להשגת הסכם הפסקת אש בעזה שבמסגרתו ישוחררו החטופים בלינקן הדגיש באוזני גלנט את "הצורך לנקוט צעדים נוספים כדי להגן על עובדים הומניטריים בעזה ולספק סיוע ברחבי הרצועה בתיאום מלא עם האו"ם". עוד נמסר כי עדכן את גלנט על אודות "המאמצים הדיפלומטיים המתמשכים לקידום הביטחון, המשילות והשיקום בעזה ב'יום שאחרי', ואת חשיבותה של ההימנעות מהסלמה נוספת בצפון והגעה לפתרון דיפלומטי שיאפשר למפונים לשוב לבתיהם".

שר הביטחון יואב גלנט בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן
שר הביטחון יואב גלנט בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ביום שבת דווח ב-CNN כי בכירים בממשל ביידן הבטיחו בפגישות עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי כי וושינגטון תעניק גיבוי מוחלט לישראל במידה שתפרוץ מלחמה נרחבת בלבנון.  במהלך פגישותיהם עם חברי המשלחת הישראלית בראשות דרמר והנגבי, בכירי הממשל הבטיחו כי ארצות הברית תעביר את כל הסיוע הביטחוני שיידרש לישראל במלחמה מול חיזבאללה, על אף שחיילים אמריקנים לא יישלחו לאזור במטרה לקחת חלק בלחימה.

במסגרת ביקורם בבירה האמריקנית, דרמר והנגבי נפגשו עם שורת בכירים בממשל ביידן, ובהם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן והשליח האמריקני למזרח התיכון ברט מקגורק. בכירים אמריקנים ששוחחו עם CNN אמרו כי במהלך הפגישות נדונו דרכים להפחתת המתיחות בגבול הצפוני של ישראל, במטרה למנוע מלחמה כוללת.