בדרך להצעה ישראלית חדשה לעסקה: רה"מ כינס דיון בסוגיית החטופים

לראשונה מזה שבועות, נתניהו ערך דיון בהשתתפות שרים וראשי מערכת הביטחון, במטרה לקדם עסקת חטופים. במהלך הישיבה חברי צוות המו"מ הציגו קווים כלליים לגיבוש הצעה ישראלית חדשה. ברקע: הקושי לקבל תשובה מסינוואר

זמן צפייה: 01:26

פרסום ראשון: לראשונה מזה שבועות, ראש ממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (ראשון) דיון נרחב בנוכחות רוב שרי הקבינט, במטרה לדון בסוגיית החטופים. במסגרת הישיבה, צוות המשא ומתן הישראלי הציג מפת דרכים בניסיון לגבש הצעה חדשה לעסקה שתשיב את החטופים שנמצאים בשבי חמאס כבר שנה.

הניסיון הישראלי להתניע מחדש את המגעים עם חמאס מבוצע חרף העובדה כי מנהיג ארגון הטרור, יחיא סינוואר, נחשב למנותק קשר, והמתווכות במשא ומתן לא מצליחות להעביר לו מסרים כדי לקדם את המגעים לשחרור חטופים, אשר דורשות את הסכמותיו.

למרות הקשיים וחוסר התגובות מצד חמאס, בירושלים שואפים להחזיר לסדר היום את סוגיית החטופים. בשבועות האחרונים הסוייה לא ירדה רק מסדר היום הציבורי, אלא גם מסדר היום המדיני, וראש הממשלה והשרים לא דנו בנושא מזה זמן ממושך, כאמור.

בנימין נתניהו, יחיא סינוואר, הפגנה למען החטופים
בנימין נתניהו, יחיא סינוואר, הפגנה למען החטופים | צילום: רויטרס

לאחר הפרסום בחדשות 13, לשכת רה"מ אישרה את הדיווח. בהודעת הלשכה נמסר כי נתניהו עורך דיון ביטחוני בסוגיית החטופים, בפורום נרחב הכולל את השרים וראשי מערכת הביטחון.

מפגינים למען החטופים ונגד הממשלה בתל אביב
מפגינים למען החטופים ונגד הממשלה בתל אביב | צילום: רויטרס

אמש, נערכו מחאות של משפחות החטופים ומפגינים למען שחרורים בתל אביב ובכרמי גת שבדרום, בכפוף להגבלות פיקוד העורף. בתל אביב, חסמו מפגינים את נתיבי איילון לכיוון דרום, ומדורה הוצתה על הכביש.

עינב צנגאוקר, שבנה מתן חטוף, אמרה בהצהרת המשפחות מחוץ לקריה: "זהו היום ה-365 שבו אהובינו נמצאים בגיהינום בעזה. שנה שלמה חלפה מאז שמתן נחטף, שנה שלמה שבה עדיין נמצאים בשבי 101 חטופים. הם עדיין בעזה בגלל נתניהו. זו הייתה שנת הטרפודים של נתניהו, שהחליט להקריב את חיי החטופים למען שימור שלטונו. זו הייתה שנת ההפקרה למוות על שם נתניהו, שהחליט במודע לנטוש ולזנוח את החטופים, למען שלמות ממשלתו ושיקוליו האישיים".