"פאקינג איש רע!": ספר חדש חושף שיחות של ביידן על נתניהו

קטעים מהספר "מלחמה" של העיתונאי בוב וודוורד נחשפו ב-CNN. נשיא ארה"ב צוטט בחלק מהפרקים כשהוא משוחח על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאותו כינה" "שקרן" ו"איש רע". באחת השיחות על רפיח אמר ביידן לנתניהו: "אין לך שום אסטרטגיה"

זמן צפייה: 02:10

ספר חדש של העיתונאי האמריקני הוותיק בוב וודוורד, חשף היום (שלישי) פרטים חדשים על מערכת היחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, על רקע המלחמה שפרצה לפני כשנה. וודוורד מתאר מערכת יחסים אשר מאופיינת בחוסר יציבות, עם עליות וירידות.

לפי הכתוב בספר, באחת מהשיחות בין השניים, שאל ביידן את נתניהו "מה האסטרטגיה שלך, בנאדם?", ולאחר שנתניהו השיב כי ישראל צריכה להיכנס לרפיח, השיב ביידן: "ביבי, אין לך אסטרטגיה". השיחה התנהלה לפני ערב הכטב"מים הראשון בו תקפה איראן את ישראל משטחה. בקרב סביבתו אמר הנשיא על ראש הממשלה: "הוא פאקינג איש רע! הוא איש רע!".

"הוא שקרן מזוין", אמר ביידן על נתניהו לאחר שישראל החלה לתמרן ברפיח, כתב וודוורד. לאחר תקיפה בחודש יולי בביירות, בה נהרגו מפקד בחיזבאללה ושלושה אזרחים, אמר לו בשיחה: "מה לעזאזל?".

ביידן המשיך לתקוף את נתניהו לאחר האירוע ואמר לו: "אתה יודע שהתפיסה על ישראל ברחבי העולם היא יותר ויותר שהיא מדינה נוכלת". ביידן השיב לנשיא ארה"ב כי מי שחוסל בתקיפה היה "אחד המחבלים המובילים".

U.s. Russia Summit In Geneva
נשיא ארה"ב ביידן ונשיא רוסיה פוטין בפסגה המדינית בג'נבה | צילום: רויטרס

עוד כתב וודורד בספר על אודות נושאים נוספים בהם התעסק ביידן במהלך הקדנציה שלו, בהם המלחמה באוקראינה. בספר נכתב כי צוות הביטחון הלאומי של ביידן האמין בשלב מסוים כי יש סיכוי של 50% שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישתמש בנשק גרעיני באוקראינה.

נכתב כי חודשים לפני התקיפה ארה"ב קיבלה מודיעין כי ברוסיה מתכוננים לפלישה, וביידן אמר כי "זה יהיה מטורף". באותו נושא נכתב בספר כי ביידן מתח ביקורת על הטיפול של הנשיא לשעבר ברק אובמה בפלישה של פוטין לקרים ב-2014, והגיע למסקנה כי הוא "מעולם לא לקח את פוטין ברצינות".