ארמניה הכריזה רשמית: מכירים במדינה פלסטינית

אחרי ספרד, אירלנד, נורווגיה ושורת מדינות נוספות ברחבי אירופה, ארמניה הודיעה גם היא על הכרה במדינה פלסטינית: "תומכים בהחלטת האו"ם על הפסקת אש מיידית בעזה". משרד החוץ זימן את השגריר הארמני בישראל לשיחת נזיפה חמורה

זמן צפייה: 00:18

ארמניה הכירה רשמית במדינה פלסטינית, כך נמסר הבוקר (שישי) בהצהרה של משרד החוץ הארמני. "ארמניה תומכת בהחלטת האו"ם על הפסקת אש מיידית בעזה", נמסר בהצהרה, "והיא בעד פתרון שתי המדינות לסכסוך הפלסטיני-ישראלי".

בכך הצטרפה ארמניה לשורת מדינות באירופה שהודיעו על הכרה במדינה פלסטינית מאז פרוץ המלחמה בעזה, בהן ספרד, אירלנד, נורווגיה וסלובניה. ממשרד החוץ נמסר: "בעקבות הכרת ארמניה במדינה פלסטינית משרד החוץ זימן את שגריר ארמניה בישראל לשיחת נזיפה חמורה".

והאגן חאצ'טוריאן, נשיא ארמניה
והאגן חאצ'טוריאן, נשיא ארמניה | צילום: רויטרס

בחודש שעבר הודיע נשיא צרפת עמנואל מקרון כי הוא "בהחלט מוכן" להכיר במדינה פלסטינית, "בעת המתאימה". הנשיא הצרפתי, שאמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, הבהיר בהמשך: "אני מאמין שההכרה במדינה פלסטינית צריכה להיעשות כחלק מתהליך מתמשך שיכלול את ישראל, הרשות הפלסטינית ומדינות נוספות באזור".

עוד אמר מקרון: "התהליך חייב להוביל, במקביל לביצוע רפורמות ברשות הפלסטינית, לתוצאות מועילות". על אף הנכונות שהביע בנוגע לאפשרות שצרפת תכיר במדינה פלסטינית, מקרון הדגיש: "לא אוציא לפועל הכרה על בסיס אמוציונלי".