המוסד: הגיעה תשובת חמאס לעסקה, ישראל בוחנת אותה

משרד ראש הממשלה, בשם המוסד, הודיע כי קטר ומצרים "העבירו לצוות המו"מ את התייחסות חמאס למתווה. ישראל בוחנת את ההתייחסות ותשיב למתווכות את תשובתה". חמאס: "התייחסנו בחיוב לתוכן השיחות, הנייה שוחח עם המתווכות במטרה להגיע להסכם". מטה משפחות החטופים: "לא נאפשר לשרים לחבל בעסקה נוספת"

זמן צפייה: 01:11

משרד ראש הממשלה, בשם המוסד, פרסם הערב (רביעי) כי "המתווכות בעסקת החטופים העבירו לצוות המשא ומתן את התייחסות חמאס למתווה. ישראל בוחנת את ההתייחסות ותשיב למתווכות את תשובתה".

מטעם חמאס נמסר בהודעה רשמית כי "הארגון התייחס באופן חיובי לתוכן השיחות", והוסיפו כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעאיל הנייה, שוחח עם המתווכות מצרים וקטר - "במטרה להגיע להסכם שיסיים את המלחמה". עוד נמסר כי הוא שוחח עם בכירים טורקיים בנוגע להתפתחויות האחרונות.

לאחר קבלת תשובת חמאס, ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: "משפחות החטופים מברכות את ראש הממשלה על קידום 'עסקת נתניהו'. יחד עם זאת, ולאור התבטאויות שרים בכירים, הרי שאם הממשלה תכשיל את עסקת נתניהו לשחרור החטופות והחטופים לא יהיה מנוס מיציאה של מיליוני ישראלים לרחובות. עם ישראל מצביע פעם אחרי פעם בכל סקר וסקר כי הוא בעד עסקה מלאה להחזרת כל החטופים והחטופות".

"לא נאפשר לשרים בממשלה לטרפד עסקה פעם נוספת", הוסיפו. "לא נאפשר לשרים בממשלה לחבל בעסקה נוספת. מדובר באתוס ישראלי ובערך אנושי עליון שלא משאירים אף אחד מאחור. הממשלה נמצאת במבחן המוסרי העליון של כהונתה: המשך ההפקרה או פעולה נחושה להצלה והשבה. החזרה מלאה של החטופים או שכל אזרחי מדינת ישראל יצאו לכבישים ולצמתים. לא נפקיר את 120 החטופים בפעם השנייה".

כיכר החטופים, תל אביב
כיכר החטופים, תל אביב | צילום: רויטרס

מוקדם יותר, ברקע הדיווח על "פתח לשינוי בעמדת חמאס" בנושא עסקת חטופים, גורם ביטחוני בכיר אמר כי "ישנם פערים נוספים במשא ומתן בין ישראל לחמאס, שטרם נסגרו". הגורם הוסיף כי "חמאס ממשיך להתעקש על סעיף עקרוני בעסקה, שימנע חזרה ללחימה לאחר שלב א' במתווה, דבר שאינו מקובל על ישראל". עוד נמסר כי ישראל תמשיך במשא ומתן תוך כדי המשך הלחץ הצבאי והמדיני כדי להביא לשחרור כל 120 חטופינו, החיים והחללים כאחד.

מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה
מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה | צילום: רויטרס

ביום שבת האחרון מסר בכיר ישראלי לחדשות 13 כי "יש פתח לשינוי בעמדת חמאס והתקדמות להסכם". הוא אמר כי ארה"ב "משנה סעיפים בעסקת החטופים", והם מקובלים על ישראל - ולא מהווים חריגה דרמטית מהסיכום המקורי.