דיווח: "ארה"ב שוקלת עסקה חד-צדדית עם חמאס לשחרור 8 חטופים"

ב-NBC דווח כי ארה"ב שוקלת דיונים חד-צדדיים עם חמאס כדי להביא לשחרורים של שמונה ישראלים בעלי אזרחות אמריקנית שחטופים בעזה - במקרה של כישלון המשא ומתן בין ישראל לחמאס

זמן צפייה: 00:31

בכירים בממשל ביידן אמרו כי ארה"ב שוקלת לקיים דיונים חד-צדדים עם חמאס כדי להביא לשחרורים של שמונה ישראלים בעלי אזרחות אמריקנית שחטופים בעזה - במקרה של כישלון המשא ומתן בין ישראל לחמאס, כך דווח היום (שני) ברשת NBC.

לפי הדיווח, שבו צוטטו שני בכירים בארה"ב בהווה ושניים בעבר, המגעים לא אמורים היו לכלול את ישראל ואמורים היו להתנהל בין ארה"ב לקטר. הבכירים שצוטטו לא מסרו מה תתן ארצות הברית לחמאס בתמורה לחטופים, אך אמרו כי לחמאס יהיה תמריץ לקיים עסקה שכזו כיוון שתערער את יחסיה של ארצות הברית עם ישראל - ותפעיל לחץ פוליטי פנימי על נתניהו.

החטופים בעלי האזרחות האמריקנית ששוהים בשבי חמאס בעזה הינם הירש גולדברג-פולין, שהופיע בסרטון בו פרסם חמאס, לאחר 201 ימים בשבי, עדן אלכסנדר, קית' סיגל, עומר נאוטרה, שגיא דקל חן, איתי חן, ג'ודי ווינשטיין וגדי חגי שנחטפו ב-7 באוקטובר. בבית הלבן סירבו להגיב לידיעה.

הירש גולדברג פולין בסרטון שפרסם חמאס - לאחר 201 ימים בשבי
הירש גולדברג פולין בסרטון שפרסם חמאס לאחר 201 ימים בשבי

הוריו של הירש גולדברג-פולין, ג'ון ורייצ'ל, הגיבו לדיווח ומסרו: "אנחנו נקבל בברכה כל משא ומתן שיוביל לשחרור חטופים. אנו מתפללים שכל משפחה תתאחד עם אהובה מהר ככל הניתן".

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, ייפגש היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט כחלק מביקורו בישראל - על מנת לקדם את עסקת החטופים. במידה והעסקה לא תצלח, גורמים מסרו כי האפשרות לקיים עסקה "שתדלג" על ישראל "הינה אפשרות ריאלית".