גלנט לצד מזכיר ההגנה האמריקני: "זו העת למנוע גרעין מאיראן"

ברקע משבר העברת הנשק האמריקני לישראל, שר הביטחון אמר לצד אוסטין בפנטגון: "עלינו לפתור במהירות את המחלוקות הבודדות כמו שחברים עושים, ולחזק את העמידה המשותפת - מול מתקפות הטילים ומול המתקפות המדיניות". מקבילו האמריקני הביע דאגה ממלחמה בצפון: "פרובוקציות חיזבאללה מאיימות לגרור את ישראל ולבנון למלחמה"

זמן צפייה: 01:44

ברקע משבר העברת הנשק האמריקני לישראל, שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום (שלישי) עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בפנטגון. בפתח פגישתם, גלנט התייחס להתקדמות איראן לעבר גרעין, למלחמה הנמשכת - ולמתיחות בין ירושלים לוושינגטון.

"אנו עומדים בפני צומת קבלת החלטות שישפיעו על המזרח התיכון כולו", אמר גלנט, "אני כאן כדי לדון איתך בדרכים להגעה למטרות המשותפות לשתי המדינות - ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה ושמירת הקשר האיתן בין ישראל וארה"ב".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406251934' autoplay='0' credit='אלעד מלכה' desc='גלנט בפגישתו עם אוסטין' poster='' kid='1_evta0tet' duration='173']

בהתייחסות לחימה ברצועת עזה, הוסיף: "עלינו לפעול להשבת החטופים ולפירוק שלטון החמאס, בצפון: אנו צריכים לוודא כי תושבי הצפון יחזרו לבתיהם לאחר שינוי המצב הביטחוני בגבול. אנו פועלים בשיתוף כדי לנסות להגיע להסדר, אך עלינו לדון בכל אפשרות אליה נידרש".

בהמשך קרא לממשל האמריקני למנוע פיתוח נשק גרעיני באיראן: "מעל כל אלו, עומדת השותפות הביטחונית בינינו והקרנת העוצמה המשותפות במזרח התיכון. זה הזמן לממש את המחויבות של כל ממשלי ארה״ב בשנים האחרונות: מניעת גרעין מאיראן - בנושא זה הזמן הולך ואוזל".

פגישת גלנט-אוסטין
פגישת גלנט-אוסטין | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יואב גלנט ולויד אוסטין
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"עלינו לפתור במהירות את המחלוקות הבודדות כמו שחברים עושים, ולחזק את העמידה המשותפת - מול מתקפות הטילים ומול המתקפות המדיניות", הוסיף בהתייחסות למתיחות הגוברת בין וושינגטון לירושלים.

לסיום אמר: "תודה לך על האירוח החם ועל השותפות האיתנה, במיוחד מאז ה-7 באוקטובר. אזרחי ישראל לא ישכחו לעולם את עמידתכם לצידינו מהיום הראשון במלחמה ועד היום. אויבינו וידידנו צופים כעת בחדר הזה - ומבינים מה היא עוצמתה של השותפות". מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, הביע דאגה ממלחמה בצפון, ואמר: "פרובוקציות חיזבאללה מאיימות לגרור את ישראל ולבנון למלחמה".