גלנט לבלינקן: "עלינו לפתור במהירות את המחלוקות בינינו"

שר הביטחון אמר למזכיר המדינה האמריקני בוושינגטון: "עמידתה של ארה"ב לצד ישראל חשובה ומשפיעה על התנהלות חיזבאללה ואיראן". הוא הוסיף: "עיני אויבינו נשואות לקשר בינינו, ולכן עלינו לפתור במהירות את המחלוקות". ארה"ב במסר לחיזבאללה: "אל תסמכו על כך שנוכל למנוע מישראל לתקוף"

שר הביטחון יואב גלנט בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן
שר הביטחון יואב גלנט בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט נועד אמש (שני) עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן. הוא אמר לו: "עיני אויבינו וידידינו נשואות לקשר בין ישראל לארה"ב. עלינו לפתור במהירות את המחלוקות בינינו. כך נשיג את מטרותינו ונחליש את אויבינו".

בפגישתם, השניים דנו בצורך להפעיל גורמי לחץ נוספים על חמאס כדי לקדם את השבת החטופים, בדגש על קידום חלופה שלטונית ברצועת עזה. שר הביטחון הדגיש בפני מזכיר המדינה: "עיניהן של אויבינו וידידינו נשואות לקשר בין ישראל וארה"ב, ולכן על המדינות לפתור במהירות את המחלוקות".

כמו כן, השניים שוחחו על הדרכים השונות לשינוי המצב הביטחוני בצפון ולהשבת התושבים לביתם. השר גלנט אמר למזכיר המדינה כי "עמידתה של ארה"ב לצד ישראל במשימה זו חשובה ומשפיעה על התנהלות חיזבאללה ואיראן".

בפגישה הדגיש בלינקן באוזני גלנט את "הצורך לנקוט צעדים נוספים כדי להגן על עובדים הומניטריים בעזה ולספק סיוע ברחבי הרצועה בתיאום מלא עם האו"ם".

הנשיא ביידן, רה"מ נתניהו, נסראללה, חיזבאללה, לבנון, ארצות הברית
הנשיא ביידן, רה"מ נתניהו, נסראללה | צילום: רויטרס

עוד נמסר כי מזכיר המדינה עדכן את שר הביטחון על אודות "המאמצים הדיפלומטיים המתמשכים לקידום הביטחון, המשילות והשיקום בעזה ב'יום שאחרי', ואת חשיבותה של ההימנעות מהסלמה נוספת בצפון והגעה לפתרון דיפלומטי שיאפשר למפונים לשוב לבתיהם".

בתוך כך, בכירים בארה"ב העבירו מסר לחיזבאללה שלפיו על ארגון הטרור "לא לסמוך על כך שוושינגטון תוכל למנוע מישראל לתקוף" בלבנון. כך דווח ב"פוליטיקו". שני גורמים אמריקנים אמרו כי המסר הועבר דרך מתווכים, שכן ארה"ב לא מנהלת מגעים עם ארגון טרור. לפי הדיווח, המסר החריג מממשל ביידן נועד להוריד את גובה הלהבות בין ישראל ללבנון במטרה למנוע הסלמה רחבה יותר, שעלולה להידרדר למערכה אזורית.