נשיא איראן: "אנחנו רוצים שלום - אך ישראל מבקשת מלחמה"

בהתבטאות חריגה מעל במת האו"ם, מסעוד פזשכיאן טען כי "איראן לא מעוניינת בסכסוך - אך ישראל גוררת אותה ואת המזרח התיכון כולו למלחמה". בצל ההסלמה בגזרה הצפונית, נשיא הרפובליקה האסלאמית נשאל האם איראן תתערב במלחמה כוללת בין ישראל ללבנון, וטען כי "נגן על כל מי שמגן על זכויותיו ועל עצמו", אך שיגר איום לישראל: "ההשלכות יהיו בלתי הפיכות"

זמן צפייה: 01:08

בצל ההסלמה בין ישראל וחיזבאללה: נשיא איראן מסעוד פזשכיאן נאם בפני העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק הלילה (בין שני לשלישי), ובהתבטאות חריגה טען כי "איראן רוצה שלום ולא מעוניינת בסכסוך - אך ישראל גוררת אותה ואת המזרח התיכון כולו למלחמה".

כשנשאל אם איראן תתערב במלחמה כוללת בין ישראל ללבנון, נשיא הרפובליקה האסלאמית השיב: "אנחנו נגן על כל מי שמגן על זכויותיו ועל עצמו. חיזבאללה לא יוכל לעמוד לבד מול מדינה בעלת גישה למערכות נשק מתקדמות, המוגנת ונתמכת על-ידי מדינות אירופה וארה"ב". בהמשך לדברים, פזשכיאן שיגר איום לעבר ישראל: "ההשלכות יהיו בלתי הפיכות, אך איננו מעוניינים להיות הגורם לחוסר היציבות במזרח התיכון".

כמו כן, בריאיון עם CNN אמר נשיא איראן כי ההתקפות הנרחבות של ישראל על חיזבאללה בלבנון מביאות ל"משבר אנושי והומניטרי", והוסיף כי "אסור ללבנון להפוך ל'עזה נוספת' בידי ישראל. יש סכנה שההסלמה בלבנון תתרחב לכל האזור".

נשיא איראן מסעוד פזשכיאן נואם בעצרת הכללית של האו"ם
נשיא איראן מסעוד פזשכיאן נואם בעצרת הכללית של האו"ם | צילום: רויטרס

בנוסף, פזשכיאן האשים מעל במת האו"ם את הקהילה הבינלאומית ב"שתיקה מול רצח העם שישראל מבצעת בעזה", וטען: "אנחנו קוראים לעולם חופשי מנשק גרעיני ומזרח תיכון חופשי מנשקים להשמדה המונית. בעולם שבו אזרחים נטבחים בעזה, שבו טרור בחסות מדינה פוגע בילדים ונשים - סיום הכיבוש, הפסקת האפרטהייד בפלסטין והפסקת אש מיידית בעזה הן תנאים מקדימים לכל התקדמות גלובלית".

עוד טען נשיא איראן כי מדינתו מוכנה למתן את ההסלמה ולהוריד את המתח מול ישראל, במידה ותראה את אותה רמת מחויבות בצד השני: "אנחנו מסכימים להניח את הנשק - כל עוד ישראל מוכנה לעשות את אותו הדבר". פזשכיאן הוסיף כי "אנחנו לא מבקשים לערער את היציבות באזור".