בכיר ישראלי ל-CNN: הקבינט יצביע הערב על התקיפה נגד איראן

לאחר השיחה בין נתניהו וביידן, הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס הערב כדי לדון ולהצביע על תוכנית התקיפה נגד איראן. הצבעת הקבינט והשיחה המקדימה עם הנשיא היו שני התנאים שהציב ראש הממשלה לפני נסיעתו של שר הביטחון גלנט לארה"ב, שלבסוף נדחתה

זמן צפייה: 01:28

האם התגובה על מתקפת הטילים של איראן מתקרבת? בכיר ישראלי מסר היום (חמישי) לרשת CNN האמריקנית כי הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס הערב, וזאת בכדי לאשר את תוכנית התקיפה נגד איראן. הישיבה צפויה להתקיים לאחר שאתמול דנו בנושא ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

השניים שוחחו בטלפון במשך כ-50 דקות, זאת לאחר שנתניהו הציב תנאים לנסיעתו של שר הביטחון יואב גלנט לארה"ב, והבהיר לו כי הטיסה תתאפשר רק לאחר שישוחח בעצמו עם ביידן, ולאחר שהקבינט יאשר את אופי התגובה נגד איראן. סגנית הנשיא האריס הצטרפה גם היא לשיחה. לפי דיווח ברויטרס, השיחה עסקה בשאלת פעולת התגמול נגד איראן.

השיחה בין המנהיגים הייתה צפויה להיערך בשעות הבוקר אתמול, ולכן נסיעתו של גלנט לוושינגטון נדחתה, לאחר שהיה אמור להמריא אתמול בשעות הלילה. בהמשך לכך, מלשכתו של שר הביטחון נמסר היום כי "לבקשת ראש הממשלה, השר גלנט דחה את נסיעתו אמש עד לאחר שיחתו המדינית של רה"מ עם נשיא ארה"ב".

פגישת נתניהו וביידן בבית הלבן
הנשיא ביידן ורה"מ נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

עוד אתמול גלנט ביקר ביחידה 9900 של אגף המודיעין, המשמשת לאיסוף מודיעין חזותי, ואמר כי "התקיפה שלנו באיראן תהיה קטלנית, מדויקת ומפתיעה". לדבריו, "הם לא יבינו מה קרה ואיך. הם יראו את התוצאות".

"ראיתם את המתקפות של האיראנים", אמר גלנט לחיילי היחידה. "הן היו אגרסיביות, אבל הן נכשלו כי הן לא היו התקפות מדויקות. חיל האוויר לא נפגע, כל המסלולים פועלים, הרציפות נשמרת, אף מטוס לא נפגע ואף חייל או אזרח. לעומת זאת, "כשאנחנו מדברים על היכולות שלכם, של צה"ל, של אגף המודיעין ושל חיל האוויר - הדיוק בנקודות השונות מאוד ממוקד. היכולת לתקוף היא חזקה מאוד וכמו שעשינו עד עכשיו במלחמה בכל הגזרות האחרות - מי שתוקף אותנו יפגע וישלם מחיר".

שר הביטחון יואב גלנט ומפקד תת-אלוף יותם סיגלר בבסיס חצרים
שר הביטחון יואב גלנט ומפקד תת-אלוף יותם סיגלר בבסיס חצרים | צילום: אלעד מלכה

בתוך כך, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי אמר קודם לכן בהערכת מצב כי "חיזבאללה מתאמץ להסתיר את הפגיעות המשמעותיות שספג בשבועות האחרונים. הוא חווה קשיי פיקוד ושליטה, המביאים לבלבול בקומת קבלת ההחלטות ולאתגרים ביכולת הביצוע. גם באיראן עדיין לא מבינים את עומק הפגיעה במוצב הקדמי שהם בנו על גבולנו הצפוני. נמשיך לתקוף את חיזבאללה בעוצמה, מבלי לאפשר לו הפוגה והתאוששות".