אחרי "העונש", כדי לדון באיראן: משלחת ישראלית תחזור לוושינגטון

פרסום ראשון: משלחת ישראלית תטוס פעם נוספת לבירה האמריקנית במטרה לקיים דיונים משמעותיים עם בכירים בממשל בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית. זאת, לאחר שפגישה דומה בוטלה במחאה על הסרטון שפרסם נתניהו - בו האשים את ארה"ב בעיכוב משלוחי נשק לישראל

זמן צפייה: 01:05

פרסום ראשון: עוד לפני שראש הממשלה בנימין נתניהו יישא את נאומו בפני שני בתי הקונגרס, ולאחר שפגישה דומה בוטלה לאחרונה במחאה על האשמת ממשל ביידן בעיכוב משלוחי נשק, משלחת ישראלית תצא פעם נוספת לוושינגטון במטרה לקיים דיונים ביטחוניים בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית. כך דווח הערב (שלישי) במהדורה המרכזית.

בכירים ישראלים, ובהם השגריר מייק הרצוג, הפעילו לחץ על מקביליהם האמריקנים במטרה להביא לקיומה של הפגישה לאחר "העונש" האמריקני, בעקבות החשיבות המכרעת שמייחסים להם בכירי מערכת הביטחון בישראל.

ראש המל"ל צחי הנגבי והשר רון דרמר
ראש המל"ל צחי הנגבי והשר רון דרמר | צילום: רויטרס

הערב, בפגישה עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, שר הביטחון יואב גלנט הבהיר את החשיבות שישראל רואה במחויבות האמריקנית למונע פיתוח נשק גרעיני על ידי איראן. "מעל כל אלו, עומדת השותפות הביטחונית בינינו והקרנת העוצמה המשותפות במזרח התיכון. זה הזמן לממש את המחויבות של כל ממשלי ארה״ב בשנים האחרונות: מניעת גרעין מאיראן - בנושא זה הזמן הולך ואוזל", אמר גלנט למקבילו האמריקני.

גורמים בממשל ביידן מתחו ביקורת חריפה על נתניהו בעקבות הסרטון שפרסם בשבוע שעבר, בו האשים כאמור את הממשל האמריקני בכך שהוא מעכב משלוחי נשק לישראל. בתגובה להאשמות שהועלו, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן אמר כי הממשל "ממשיך לבחון משלוח אחד של פצצות" - אך הבהיר ששאר המשלוחים נותרו ללא שינוי.

הנשיא ביידן בפגישתו עם נתניהו בתל אביב
הנשיא ביידן ורה"מ נתניהו בפגישתם בתל אביב, אוקטובר 2023 | צילום: רויטרס

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון קירבי, תקף את ראש הממשלה במהלך תדרוך עיתונאים ביום חמישי, ואמר: "הסרטון של נתניהו מאכזב במיוחד ותמוה. הערותיו על העברת הנשק שגויות, לא ראינו את זה מגיע. מה עבר לו בראש?"

עוד אמר: "אין עוד מדינה שעוזרת לישראל כמונו. עזרנו לעצור את המתקפה האיראנית - ואנחנו עדיין עוזרים לישראל בצרכי ההגנה שלה. הבהרנו בכמה רמות את החששות שלנו מההצהרות שלו. אין לנו שום מושג למה הוא הוציא את הסרטון הזה". נתניהו הגיב על דברי קירבי, וכתב בציוץ בטוויטר: "אני מוכן לספוג התקפות אישיות - ובלבד שישראל תקבל מארה"ב את התחמושת שהיא זקוקה לה במלחמה על קיומה".